فیلم رسوایی کاسبان تحریم توسط حسن روحانی کلید خورد. درست زمانی که مردم در فشار اقتصادی به سرمی بردند و ادامه زندگی همراه با تحریم را حتمی می‌پنداشتند، آستین هایشان را بالا زدند و حسن روحانی را برگزیدند تا شاید یک بار دیگر و پس از هشت سال زندگی روی خوش به آن‌ها نشان دهد.
کد خبر: ۷۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 04 August 2015
به گزارش تابناک یزد، «روزنامه افتاب یزد» در گزارشی به سخنان دو روز پیش رئیس جمهور می پردازد و در گزارشی با عنوان«کاسبان تحریم کارآفرین بودند؟؟» به واکنش جبهه پایداری ها به سخنان رئیس جمهور در مورد کاسبان تحریم اشاره می کند و می نویسد:« فیلم رسوایی کاسبان تحریم توسط حسن روحانی کلید خورد. درست زمانی که مردم در فشار اقتصادی به سرمی بردند و ادامه زندگی همراه با تحریم را حتمی می‌پنداشتند، آستین هایشان را بالا زدند و حسن روحانی را برگزیدند تا شاید یک بار دیگر و پس از هشت سال زندگی روی خوش به آن‌ها نشان دهد. حسن روحانی برای بازگرداندن امید به زندگی مردم ابتدا از افرادی که به بهانه دور زدن تحریم‌ها جیب هایشان را پر پول می‌کردند رونمایی نمود. سر آغازش بابک زنجانی در وزارت نفت دولت محمود احمدی نژاد بود. رئیس دولت تدبیر سپس دیپلمات‌های کارکشته اش را به پای میز مذاکره با شش قدرت جهانی فرستاد تا « هم سانتریفیوژها بچرخند و هم چرخ زندگی مردم» و توانست به این مهم جامه عمل بپوشاند. در این میان طبیعی است که عده‌ای از آجر شدن نانشان خشنود نشدند پس دست به کارشکنی زدند و از تریبون‌های قدرتمندشان داد و فغان سر دادند و به طرق مختلف ناراحتی‌شان را ابرازکردند و ازینکه گوش شنوایی برای عجز و لابه هایشان نیافتند، دلخور شدند! از زمان شروع مذاکرات هسته ای ایران در دولت یازدهم تا هنگام نگارش این گزارش«کاسبان تحریم » از هیچ گونه کارشکنی علیه دولت منتخب ملت دریغ نکردند در ابتدا چند همایش برپا کردند و از دلواپسی هایشان سخن گفتند و وقتی دیدند تیرشان به سنگ خورده، دولت منتخب مردم را متهم کردند که اجازه شنیده شدن صدای منتقدان را نمی‌دهد حال آن که خود خوب می‌دانند گوش شنوایی برای شنیده شدن صداهایشان وجود ندارد.

در این میان که اعصابشان از حصول توافق جامع به هم ریخته است و نان هایشان آجر شده است حسن روحانی آب پاکی را روی دستشان ریخت و روز شنبه در گفتگوی مستقیم خود با مردم علت عصبانیت این افراد را بازگو کرد: « به دلیل تحریم ها، ما جنسی را که وارد کشور می‌کردیم گاهی 20 درصد، گاهی 25 درصد و حتی 30 تا 40 درصد نیز داشتیم که گران تر می‌خریدیم یعنی اگر فرض 100 میلیارد جنس و کالاهای ضروری نیاز بود وارد این کشور شود، حداقل حدود 25 میلیاردش تلف می‌شد. این از جیب مردم می‌رفت البته این کار برای کاسبان تحریم خیلی سود داشت و کاسبان تحریم در دبی، در اروپا ، چین و در تهران بودند و همه جا این کاسبان تحریم بودند و آنها از این توافق عصبانی اند اما مردم ما هزینه پرداخت می‌کردند.»

 بدین ترتیب تحریم‌ها گم شده اند، دلواپسان پیدایش نمی‌کنند و در عین حال رسوا هم شده اند! عصبانی‌های همیشگی توافق هسته ای ایران با 1+5 «جبهه پایداری»های دلواپس هستند. همان هایی که از بزرگ ترین تریبون کشور یعنی صدا و سیما برای بیان عصبانیت هایشان استفاده می‌کنند اما ازینکه گفته هایشان مورد توجه ملت قرار نمی‌گیرد دلخورند.

از همین رو «آفتاب یزد» در این گزارش در پی آن بود تا نظر جبهه پایداری‌ها را درباره ماهیت کاسبان تحریم و زمان ظهور و بروز آنها، بداند. همان هایی که دو سالی است عصبانی هستند. حسین طلا، یکی از پایداری‌ها درباره ماهیت کاسبان تحریم به خبرنگار «آفتاب یزد» چنین گفت: «قطعا کسانی که در زمان تحریم از شرایط و تنگناها سوءاستفاده می‌کنند و کسانی که در زمان سختی کشیدن مردم به فکر آسودگی خودشان هستند مورد قبول هیچ‌کس نیستند. اما باید توجه داشت که وقتی در فضای رقابت‌های انتخاباتی قرار داریم کاندیداها موضوعاتی را مطرح می‌کنند مثل لفظ کاسبان تحریم که با واقعیات منطبق نیست.»

وی افزود: «اگر آقای رئیس جمهور به جای این برچسب زدن‌ها نگاهی فراجناحی اتخاذ کند قطعا بیشتر در جهت پیشبرد منافع مردم حرکت کرده است. آقای روحانی موضوعاتی از این دست کم بیان نکردند که بعضی از آنها مصداق واقعی ندارد و بدون مطالعه است. الحمدلله وزرای میلیاردی در کابینه دولت کم نیستند بیایند و توضیح دهند چگونه این درآمدها را کسب کرده‌اند. بیایند به خود شما که رسانه‌ای هم سو با دولت هستید بگویند. حتی برای اینکه خدای نکرده حقی از وزرا تضییع نشود یک بار بیایند و بگویند ثروتشان چه قدر است و این ثروت را از کجا به دست آورده‌اند تا ما و همراه با سایر مردم راه و رسم پولدار شدن را یاد بگیریم».

این روزنامه در بخش دیگری از صفحه اول خود در گزارش کوتاهی به وضعیت تاسف بار دادن ویزا به گردشگران ایرانی توسط برخی کشورها اشاره می کند و در مطلبی با عنوان «توهین به گردشگران ایرانی» می نویسد:« حقیقت آنست که بخش قابل توجهی از گردشگران امارات‌، ترکیه ، بلغارستان ، ارمنستان‌، گرجستان و غیره ایرانیانی هستند که راهی این کشورها می شوند. در این میان بلغارستان برای گردشگران ایرانی مقرراتی وضع کرده و با همکاری آژانس های مسافرتی که جز پول هیچ چیز دیگر برایشان معنا ندارد با گردشگران ایرانی مانند تروریست هایی رفتار می شود که می‌خواهند بروند «وارنا» . حالا از قیمت‌های گران و خدمات محدودی که ارائه می شود بگذریم مقررات از این قرار است :

1- هر گردشگر باید یک قطعه عکس خود را طبق مشخصاتی که آژانس مسافرتی تعیین می کند

ارائه بدهد.

2- کپی تمام صفحات شناسنامه و اصل شناسنامه برای هر گردشگر

3- کپی و اصل کارت ملی هر گردشگر

4- گواهی بانکی که گردشگر دارای پول و اعتبار در یک بانکی است

5- حضور در سفارت بلغارستان برای عمل توهین آمیز انگشت نگاری

6- آژانس مسافرتی از هر گردشگر یک چک بانکی تضمینی می گیرد به مبلغ پنج میلیون تومان که این گردشگر باید به ایران مراجعه کند !

بعد ده روز گردشگر باید در صف انتظار بماند که ویزایش بیاید یا نیاید و اگر بیاید می تواند به این مسافرت با اعمال شاقه راهی شود. واقعا مرده شور این تفریح یا این گردشگری یا این مسافرت یا این مثلا تفریح را ببرد که هر ایرانی باید برای مسافرت به «بلغارستان» این همه تشریفات و توهین و تحقیر را تحمل کند و ضمانت بانکی بدهد و در انتظار باشد که اسمش در فهرست کذایی‌ها نیست و بعد راهی این سفر شود!

اینجا یک سوال حقوقی مطرح است آیا آژانس مسافرتی این حق را دارد از یک ایرانی که پاسپورت معتبر دارد ضمانت 5 میلیون تومانی برگشت به ایران را بگیرد؟ کدام سازمان دولتی چنین اختیاری را به یک آژانس مسافرتی داده؟ خیلی بامزه است، ایرانی می‌خواهد برود در بلغارستان پول خرج کند و به گردشگری این کشور چهاروجبی رونق بیشتری بدهد آن وقت با او مثل یک مظنون به کلاهبرداری و ترور و غیره رفتار می‌شود؟ آقایان گردشگر محترم ایرانی را با پناهنده سرگردان عوضی گرفته و خیال می‌کنند ایرانی عاشق فرار کردن و رفتن به بلغارستان است؟! بلغارستان باید افتخار کند که گردشگران ایرانی قصد رفتن به آن کشور و توجه به گردشگری آن را دارند.

متاسفانه مسئولان به این نکات توجهی ندارند و آژانس‌ها هم فقط دارند مزد واسطه گری مبتذل خود را می‌گیرند و این میان آنچه دارد به پشیزی حراج می‌شود ارزش و اعتبار ایرانی بودن است ! اگر غیرتی باشد اولا ایرانی‌ها باید از مسافرت تحقیر آمیز به «وارنا» خودداری کنند و مادام که دولت بلغارستان چنین رفتاری دارد پایشان را به این مملکت نگذارند و ثانیا مسئولان باید اعتبار و حیثیت مردم این مملکت را پاس بدارند و اجازه ندهند این گونه مورد توهین و تحقیر قرار بگیرند !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نازگل امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه.
مگه دعوتنامه فرستادن که پا میشن میرن بلغار.
این گردشگران گرامی اگر خونه فامیلشون برن و ببینن که بهشون بی احترامی میشه تا صد سال دیگه پا نمیزان اونجا حالا که اینهمه بی احترامی برای رفتن به بلغار میبینن و بازم میخان برن اونجا نتیجه اش اینه که کلاً مشکل روحی و روانی دارن.
آدم عاقل میدونه بی احترامی، بی احترامیه فرقی نداره که از طرف آشنا باشه یا غریبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار