در پی حذف 2 نوبت سرویس‌دهی رخ داد
حذف دو نوبت از سرویس‌دهی قطار مشهد به سرخس و بالعکس موج نارضایتی مردم سرخس را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 03 August 2015
پس از سال‌ها انتظار در اردیبهشت ماه سال 92 قطار ریل باس را به سرخس اختصاص دادند و پس از چند ماه تردد در این خط آبان ماه سال 93 به دلایل نامعلومی، قطار ریل باس از این خط جدا و به طور چراغ خاموش به یکی از استان‌های جنوبی کشور سفر کرد.

در پی اعتراض‌های مکرر مردمی به دلایل وضعیت نامناسب قطار فرسوده این خط و مکاتبات متعدد استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان سرخس در تیرماه 94 قطار ریل باس به سرخس بازگشت و لبخند رضایت بر صورت مردم این شهر مرزی نقش بست.

اما این بازگشت پایان کار نبود و گویا مسئولان راه‌آهن از بازگشت این قطار ناراضی بوده‌اند و تصمیم به حذف دو نوبت سرویس‌دهی از این خط را بدون اطلاع گرفتند تا روند مکاتبات و اعتراض‌های مردمی دوباره آغاز شود.

فرماندار سرخس با انتقاد از عملکرد مسئولان راه‌آهن خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس اظهار داشت: متاسفانه مسئولان راه‌آهن بدون اطلاع تصمیم به این کار گرفته‌اند و خلاف وعده‌های خود عمل می‌کنند و این کار راه‌آهن نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

حسین سنجرانی در ارتباط با علت حذف دو نوبت سرویس‌دهی ریل باس گفت: توجیه مسئولان راه آهن استان این است که مردم سرخس از ریل باس استقبال نمی‌کنند و ضریب اشغال پایینی دارند و با توجه به هزینه‌های بالای ریل باس چهار نوبت سرویس‌دهی در این خط مقرون به صرفه نیست.

گفتنی‌ است چهار نوبت سرویس‌دهی از همان آغاز بکار راه‌آهن در سرخس انجام شده است و حال راه‌آهن بنا به توجیه غیرمنطقی و ناعادلانه تصمیم به حذف دو نوبت سرویس‌دهی گرفته است و در حق مردم مرزنشین سرخس اجحاف کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار