کد خبر: ۶۹۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 27 December 2018

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در همایش پیوند اعضا که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه در استان اردبیل اهدا عضو روند صعودی دارد و از ابتدای سالجاری ۱۹مورد اهدا عضو در اردبیل به ثبت رسیده است.

وی اهدا عضو را فرهنگی مقدس و عملی خدا پسندانه دانست و افزود: خوشبختانه آمار اهدا عضو در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که در کل کشور میانگین اهدای عضو ۱۱ درصد است که این رقم در استان اردبیل به ۱۸ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: خانواده‌های بیمار مرگ مغزی شده باید بدانند که امکان ادامه حیات برای این بیماران وجود ندارد، بنابراین بهتر است که با تیم فراهم آوری اعضا همکاری کرده و رضایت گیری را برای آن‌ها تسهیل کنند.

اخوان اکبری تصریح کرد: نقش عمده در تسهیل رضایت گیری از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی شده بر عهده رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما است که با اجرای برنامه‌های آموزشی مردم را نسبت به این موضوع متقاعد کنند.

وی همچنین از راه اندازی مرکز پیوند کلیه در استان اردبیل خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال شاهد راه اندازی این مرکز در استان خواهیم بود و با آغاز به کار این مرکز اعضای اهدا کنندگان عضو به خود بیماران نیازمند به پیوند عضو استان اردبیل پیوند زده خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار