معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل یزد خبر داد
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان یزد گفت: دادگستری استان یزد با خدمات الکترونیک قضایی چیزی حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه داشته است.
کد خبر: ۶۸۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 22 November 2018

حجت اسدی در همایش بسیج و مدیریت جهادی که در سالن شهید بهشتی دادگستری شهرستان یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمات الکترونیک قضایی، گفت: درواقع ابلاغ الکترونیکی قضائی در راستای شفافیت و سرعت گامی مؤثر برداشته؛ چنانچه خدمات الکترونیک قضایی گامی مؤثر در جهت کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی است.

وی افزود: درواقع دادگستری استان یزد در مدتی که ابلاغیه الکترونیکی صورت گرفته است، بر اساس کف هزینه‌هایی که بابت هر ابلا‌غ‌نامه صادر می‌شد، چیزی حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توانسته در کف این هزینه‌های صرفه‌جویی کند که این مهم بسی جای افتخار است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه بحث امتیاز یک رقابت تشریفاتی در کشور محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تکنولوژی و فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت هستند؛ چنانچه قوه قضائیه در طول سه سال اخیر نشان داده که درصدد جبران عقب‌ماندگی قضائی در کشور است و در این راستا سیر پیشرفت دستگاه‌های قضائی بر کسی پوشیده نیست.

اسدی با اشاره به اینکه ساختار سیستماتیک دستگاه قضائی به نحوی است که ردپای فناوری در تمامی حوزه‌های دادگستری وجود دارد، عنوان کرد: درواقع استان یزد در راستای تکنولوژی در حوزه دادگستری استانی موفق به شمار می‌رود؛ چنانچه در این راستا استان یزد در سطح کشور حرف اول را می‌زند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه دادگستری استان یزد در بحث قضات دادگاه‌های تجدیدنظر به‌هیچ‌عنوان موفق نبوده است، از اتصال کلیه دادگستری‌های شهرستان‌های استان و بخش‌های تابعه به بستر فیبر نوری خبر داد و اذعان کرد: این امر می‌تواند در ارائه بهتر خدمات قضایی به شهروندان نقش به سزایی ایفا نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار