این روزها تا اواسط پاییز هر میوه فروشی پر از جعبه های انگور است.از انگورهای سرخ تا سفید ، ریز تا درشت ، هسته دار و بی هسته همه رقم موجود است. پس تا می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و انگور تازه خریده که انگور یکی از قدیمی ترین میوه هایی است که بشر کشف و رام کرد.
کد خبر: ۶۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 29 July 2015
دکتر علی صادقیان متخصص تغذیه در گفت و گو با تابناک یزد گفت:این میوه بیش از همه میوه ها ویتامین هایA ،B ،C را در خود دارد. مواد معدنی آن به قدری زیاد است که آن را با شیر مادر مقایسه می کنند یعنی همان قدر زود هضم ، مقوی و سازگار با بدن انسان است.   
  وی در ادامه افزود:اگر بخواهیم درباره انگور حرف بزنیم باید به خصوصیت عجیب چاق و لاغر کنندگی آن اشاره کنیم اگر انگور را صبح و با  معده خالی بخورید لاغر شده و اگر همراه و بعد از غذا خورده چاق کننده است.
صادقیان  انگورهای سیاه را یک منبع سرشار از آهن دانست و به اینکه  کلسیم ،منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، ید ، منگنز و آرسنیک از دیگر موادی هستند که به وفور در انگور وجود دارد.   
 وی عنوان کرد: این میوه انرژی بخش و نشاط آور بوده و به تقویت دفاعی بدن کمک می کند در نتیجه دوره نقاهت بیمار هم کوتاه تر خواهد شد.این روزها روغن دانه انگور بیش از قبل در دسترس است این روغن جزء سالم ترین روغن های جهان است که خاصیت دارویی فوق العاده ای داشته و خود را مانند یک اسلحه به دست سلول های سرطانی می رساند.
وی با بیان اینکه درخت مو هر سال نیاز به هرس دارد شاخه های قدیمی بریده شده و از محل بریدگی مایعی رقیق و    بی مزه ای مثل آب از آن خارج می شود که به نام اشک مو معروف است. بهتر است بگوییم این مایع خالص است و می توان آن را به عنوان یک دارو برای دردهای ناشی از آلودگی یا خستگی چشم و التیام زخم ها نگه داشت اما به خاطر داشته باشید که بعد از گذشتن این فصل رژیم انگور را قطع نکنید.
 وی به کشمش که همه مواد غذایی انگور را در خود دارد اشاره کرد و گفت این   دانه های ریز و درشت هر کدام یک بمب کوچک انرژی هستند و سلنیوم موجود در کشمش برای پوست عالی است و همین طور ویتامین A ،B موجود در آن به سلامت پوست و مو کمک می کند و نیز شیره انگور کشمش هر دو ضد افسردگی ، استرس و تشویش هستند و خوردن کشمش یا شربتی که با شیره انگور درست شود می تواند یک روز آرام و با نشاط را برای افراد رقم بزند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار