رئیس بهزیستی اردکان:
رئیس بهزیستی اردکان با اشاره به اینکه قریب به 35 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، گفت: 8.4 درصد جمعیت شهرستان اردکان سالمند هستند.
کد خبر: ۶۶۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 03 October 2018

 امیر ولی عضد زاده ضمن گرامیداشت هفته سالمند، بابیان اینکه نزدیک به ۳۵ ‌درصد مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، افزود: پرداخت مستمری، کمک‌هزینه درمان، صدور دفترچه بیمه، اعطای لوازم کمک توان‌بخشی، ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به سالمندان واجد شرایط در منزل و سالمندانی که به دلیل کهولت سن و ناتوانی درحرکت قادر به مراجعه به مراکز درمانی نیستند ازجمله خدمات بهزیستی اردکان برای سالمندان زیرپوشش است.

وی اظهار داشت: سالمندان در جامعه امروز از گروه‌های بزرگ اجتماعی به شمار می‌آیند که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس بهزیستی اردکان با اشاره به شعار امسال هفته سالمند با عنوان « گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان » افزود: ایجاد بسترهای لازم برای تکریم سالمندان و رسیدگی به سالخوردگان، یکی از ضرورت‌های قوانین اجتماعی است که باید به‌طور همگانی موردتوجه قرار گیرد.

وی، از حق زندگی و آزاد بودن در انتخاب محل زندگی، مناسب‌سازی محیط زندگی با نیازهای فرد سالمند، ادامه زندگی اجتماعی علیرغم محدودیت‌های مشارکت سالمند، حضور و نقش فعال اطرافیان و حفظ روابط اجتماعی سالمند با خانواده و دوستان، تملک و تسلط کامل بر درآمد و دارایی خود، ارج نهادن به فعالیت‌های سالمند از سوی خانواده و اطرافیان، آزادی انجام فعالیت‌های مذهبی، حفظ استقلال سالمند، حق بهره‌مندی از مراقبت، حق بهره‌مندی از مراقبین آموزش‌دیده و سرانجام رعایت شرایط جسمی و روحی در مراحل آخر زندگی سالمند به‌عنوان حقوق سالخوردگان نام برد و دفاع از حقوق سالمندان و مدافعان این حقوق را شایسته تکریم و تجلیل دانست و خواستار توجه همگانی به حقوق سالخوردگان شد.

عضد زاده در پایان گفت: در شهرستان اردکان سه مرکز ویژه سالمندان شامل سرای سالمندان مجد، تحقیقات سالمندی و مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه بنیاد فرزانگان با مجوز بهزیستی فعال هستند و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۸.۴ درصد جمعیت شهرستان اردکان سالمند هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار