در جلسه علنی شورای شهر شیراز، سخنان نائب رئیس شورا در خصوص نحوه مدیریت رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز حاشیه‌ساز شد.
کد خبر: ۶۴۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 06 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عصر امروز ابراهیم صبوری در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: ضعف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بعد از انتصاب ریاست جدید این سازمان به‌شدت شهرداری و شهر را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: عدم توانایی میرزاوند در مدیریت سازمان، ناکارآمدی و نابسامانی را بیش‌ازپیش نمایان کرده است، عدم وجود فرایندهای شفاف در مسائل مالی سازمان باعث شکل‌گیری تخلفات عدیده شده است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز افزود: در این سازمان متخلفان بزرگ در نابودسازی فضای سبز و مهاجمان به حریم فضای سبز از عدم وجود فرآیند شفاف در مورد جرائم سوءاستفاده نموده و خود را با تخلف و فساد از جریمه‌های واقعی رها می‌کنند.

وی تأکید کرد: همین فضای غیرشفاف باعث ظلم و اجحاف در حق بسیاری شهروندان ضعیف جامعه می‌شود به‌طوری‌که این نابسامانی بارها از سوی شهروندان شهر شیراز مورد اعتراض قرارگرفته است.

صبوری تصریح کرد: گستاخی و بی‌تدبیری سازمانی در این سازمان به‌گونه‌ای است که شهروندان را تهدید می‌کنند که اگر شکایت هم به شورا ببرید با مشکلات بیشتر روبرو خواهید شد که در دو پرونده خاص که من پیگیر بوده‌ام شهروندان به دلیل شکایت به شورا مجبور به پرداخت مبالغ بیشتر از مبالغ اولیه شده‌اند و حتی مورد تمسخر نیز واقع شدند.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه عدم توانایی مدیریت سازمان در سه حوزه فضای سبز و زیباسازی فضای شهری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی باعث شده که شیراز در زمره شهرهای زشت قرار گیرد، گفت: امیدوار بودیم با ورود تیم جدید اتفاقات بهتری بیافتد اما متأسفانه نگاهی به حال‌وروز فضای سبز شهر شیراز نشان‌دهنده عدم طراوت و زوال است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بحران آب متأسفانه به دلیل عدم مدیریت در بسیاری از اماکن آب هدر می‌رود و در بقیه اماکن به دلیل خشکی فضای سبز روبه نابودی است، بی‌تدبیری در واگذاری قراردادهای حوزه فضای سبز و عدم نظارت از سوی مدیریت این سازمان بر برون‌سپاری باعث تولید دلالان میلیاردر در این سازمان و شهری نابود شده در حوزه فضای سبز شده است.

صبوری ادامه داد: برای مثال در یک پارک که پیمانکار نگهداری آن حقوق بیش از 20 نیرو را از این سازمان دریافت می‌کند در بررسی‌های میدانی تنها 2 یا 3 کارگر مشغول کار هستند، این یعنی فساد سازمان‌یافته و ضعف مفرط مدیریت در این سازمان وجود دارد.

این عضو شورای شهر شیراز در پایان ابراز داشت: مدارک بسیاری در مورد بی‌انضباطی‌ها در حوزه خرید گل و گیاه وجود دارد که در آینده بیشتر به آن خواهم پرداخت، متأسفانه تذکرهای دلسوزانه نمایندگان شورا با برخورد تمسخرآمیز مدیریت این سازمان روبرو است؛ و نقل این جمله که «ما به شورا پاسخگو نیستیم» متأسفانه هرروز در این سازمان تکرار می‌شود، شهردار در جهت سازمان‌دهی این حوزه و ترمیم ضعف مدیریتی ظرف یک ماه آینده از طریق تزریق نیروهای کارآمد و متخصص در حوزه فضای سبز و زیباسازی و تبلیغات شهری مشکلات این حوزه را حل نموده و برنامه‌های شهرداری را برای آینده این سازمان را به شورا اعلام کند.

در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز «فساد» نیست

کمتر از نیم ساعت پس از پایان سخنان صبوری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در صحن شورای شهر شیراز حاضر شد اما با همراهی برخی از مسؤولان شهرداری و روابط عمومی شورای شهر به خارج از صحن هدایت شد.

حضور ناگهانی جهانبخش میرزاوند در صحن شورا سؤالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند، آیا این مقام مسؤول از ارائه چنین سخنانی از سوی ابراهیم صبوری اطلاع داشته است؟ آیا اعضای شورا یا دست‌اندرکاران شهرداری شیراز که در جلسه بودند، با شروع سخنان صبوری به میرزاوند خبر دادند؟ یا...

خبرنگاران پس از اتمام جلسه علنی شورای شهر سراغ میرزاوند رفتند و وی ابراز داشت: هر جا فساد باشد در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیست.

وی ادامه داد: من توضیحات خود را به‌صورت مکتوب یا در یک نشست خبری به رسانه‌ها منتقل می‌کنم.

برخی‌ها سخنان ابراهیم صبوری را تلافی رد درخواست شخصی وی از میرزاوند می‌دانستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا صبوری درخواست شخصی از شما داشته است، جواب صریحی نداد اما گفت: من کسی نیستم که به درخواست شخصی فردی پاسخ بدهم.

ابراهیم صبوری نیز در جمع خبرنگاران درخواست شخصی از رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز را رد کرد و گفت: ریاست این سازمان از آغاز قبول مدیریت تاکنون عملکرد ضعیفی داشته است.

شورای پنجم شیراز تاکنون بارها شعار «شفافیت» را سر داده است هرچند به اعتراف برخی از اعضای شورای شهر تاکنون 5 درصد از 100 درصد توانستند به این شعار عامل باشند؛ حال باوجوداین حواشی پیش‌آمده باید دید که شورای شهر و شهرداری شیراز نسبت به صحت‌وسقم ضعف‌های مدیریتی و فسادهای مالی که عضو شورا مدعی آن است چه عملکردی از خود نشان خواهند داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار