مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نقش آفرینی هنرمندان در مساجد و محلات یزد گفت: شهر جهانی یزد، گالری پایداری از فرهنگ و هنر اسلامی است.
کد خبر: ۶۳۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 04 August 2018

مجید جوادیان زاده در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نقاشی خط آیات یزد گفت: از سال گذشته فراخوان این جشنواره در چارچوب جشنواره های ملی آیات حدود ٣٠٠ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ٩ اثر برگزیده شده است.
وی افزود: نمایشگاه این آثار به مدت دو روز در گنجینه فرهنگ و هنر استان یزد در معرض در علاقمندان قرار گرفت و مورد استقبال قرار گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری نشست علمی در تهران، کارگاه آموزشی، نقش آفرینی داوران هنرمند از جمله برنامه های این جشنواره بود.
جوادیان زاده تصریح کرد: یزد از گذشته های دور و شهرهای کویری ایران که معماری پایدار داشته خود به تنهایی گالری بوده است و در کوچه پس کوچه های یزد شاهد این گالری ها هستیم و در هم آمیزی نقش ها و رنگ ها وخط ها بسیار زیبا است.

وی گفت: تجلی هنر گذشتگان را ما در معماری مساجد و کاشی کاری ها می بینیم و پدران ما ذوق زیبایی شناسی آنها از این طریق ارائه می شده است و در زیباسازی شهرها از ان استفاده میشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد:پدران ما وقتی سنگ بر سنگ می گذاشتند هنر بر هنر میگذاشتند و بر همین منطق هنر در زندگی آنها عجین شده است.
جوادیان زاده ادامه داد: امیدواریم یزد مرکزیت هنر را به خود اختصاص دهد و این هنر مردمی است که مورد استقبال مردم ما قرار میگیرد.
وی گفت:ثبت جهانی یزد از سال گذشته در واقع به این معنااست که میراث یزد برای همه بشریت است و همه در مقابل آن مسئول هستند که از این هدف نیز ما سعی داریم تا یزد مرکزی تعاملات مختلف فرهنگ و هنری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار