مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت:میزان ثبت واقعه فوت استان در سال 93 از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
کد خبر: ۶۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 16 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی زاهدی نیا اظهار کرد:پارسال در این استان آمار فوتی ثبت شده 10.2 در هزار بوده است.

وی گفت:این در حالی است سال 93 میانگین کشوری ثبت واقعه فوت، 5.7 در هزار بوده است.

وی علت اصلی افزایش ثبت واقعه فوت در سال 93 در استان را ثبت تمامی افراد فوتی در این سال یا شناسایی افراد فوتی از سال های گذشته و دعوت از بستگان آن ها برای ثبت در ادارات ثبت احوال اعلام کرد و افزود: این اداره کل پارسال پنج هزار و 691 واقعه فوت را در استان ثبت کرده است.

وی با بیان این که بیشترین فوتی ثبت شده در استان را مربوط به سنین 75 سال به بالا و با هزار و 694 نفر اعلام کرد و گفت:علت فوتی های بیشتر در پنج گروه به ترتیب بیماری قلبی و عروقی، ناهنجاری مادرزادی و کروموزمی،سرطان ها و تومورها،حوادث غیرعمدی و بیماری دوران تولد است.

وی گفت: سنین یک تا چهار سال نیز با 97 نفر کمترین میزان مرگ و میر را در سال گذشته داشته است.

زاهدی نیا همچنین به آمار وفات در سه ماه نخست امسال در این استان اشاره کرد و افزود: مرگ و میر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش دارد.

وی گفت: در این مدت هزار و 219 واقعه وفات در استان ثبت شده که از این میزان 716 نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

به گفته وی اکنون شاخص ثبت وفات در مهلت 10 روزه قانونی در استان به 96.2 درصد رسیده که نسبت به پارسال دو درصد رشد دارد.

اکنون ادارات ثبت احوال خراسان شمالی در هشت شهرستان بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، اسفراین،راز و جرگلان،فاروج،جاجرم و گرمه و پنج نمایندگی در مناطق غلامان،جرگلان،بام و صفی آباد، قاضی و سرحد خدمات می دهد.

براساس برآوردهای جمعیتی توسط اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی،جمعیت این استان در پایان فروردین 94،به 916 هزار و 500 نفر رسیده است که 53.44 درصد آن در نواحی شهری سکونت دارند.

خراسان شمالی طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 867 هزار و 727 نفر جمعیت داشت که 51.5 درصد آنها در مناطق شهری و 48.5 درصد در نواحی روستایی ساکن بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار