معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۱۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳ 28 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، عصمت بدخشان اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام شده وضعیت ۱۱۱۱ دانش آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش آموز هنوز باقی مانده است.

وی افزود: از ۱۱۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه مذکور به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

بدخشان ادامه داد: علاوه بر آن دو دانش آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و ۸۱ دانش آموز نیز والدین آن‌ها اعلام کرده‌اند که فرزندانشان از جثه کوچکی برخوردار هستند و امسال نیز پیش دبستانی را سپری کنند.

به گفته وی چهار دانش آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲۵۰ دانش آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش آموز بی سرپرست و بدسرپرست بوده و ۱۳۲ دانش آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار