رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور گفت: یزد اکنون پایلوت مدیریت در عرصه این ورزش در کشور است و هم از نظر سخت افزاری و هم از منظر نرم افزاری پیشرفتهای فوق العاده ای داشته است.
کد خبر: ۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزد طلوع کیان رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور در دیدار با استاندار یزد از حمایتها و همراهی های استاندار یزد در پشتیبانی از هیئت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان تقدیر کرد.

وی ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه را از اهداف این فدراسیون ذکر کرد و خاطرنشان نمود: باید با ترویج این فرهنگ در همه عرصه ها، روحیه ایمان و تعهد و صداقت و انسان دوستی را در جامعه فراگیر نماییم.

استاندار یزد هم در این دیدار، ریشه ورزش زورخانه ای را در فرهنگ، هویت و تاریخ کشور ما دانست و با اشاره به قدمت این ورزش در استان یزد و زوایای معنوی آن گفت: ورزش زورخانه ای به نام امیر المومنین علی (ع) گره خورده و تمامی حرکات و زوایای این ورزش ریشه در باورهای مذهبی و ملی ما دارد.

سید محمد میرمحمدی اخلاق پهلوانی را مترادف با جوانمردی و گذشت و برخورداری از تمامی روحیات اخلاقی وانسانی دانست وافزود: زورخانه ها با فراگیر نمودن منش جوانمردی در جامعه ، روحیه پهلوانی را در میان شهروندان جاری و ساری می سازند و همین امر به گسترش نیکی ها و خیرات و کاستن از ناهنجاریها در جامعه کمک می کند.

رییس شورای ورزش استان خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش با دو مقوله مباحث فنی ورزش و اخلاق ورزشی مواجهیم و جامعه نیز از ورزشکاران، انتظار ترویج و بروز و ظهور اخلاق ورزشی را دارد.

استاندار یزد با بیان این جمله که ' ورزش تنها برای ورزش نیست بلکه برای ساختن انسان و شکوفایی ابعاد وجودی اوست' افزود: ما با این نگاه به ورزش می نگریم و معتقدیم که ورزشکاران استان در همه رشته های ورزشی ، اخلاق حسنه و پهلوانی را سر لوحه خویش قرار داده اند.

میرمحمدی آنگاه به فضای معنوی زورخانه اشاره کرد و گفت: روح مردانگی ومروت در زورخانه مشاهده می شود وهمه صفات حسنه ای چون گذشت، مردانگی ، صداقت، امانت داری، نوع دوستی، افتادگی و دستگیری از حاجتمندان دراین فضا گردآمده است.

وی افزود: پهلوان ورزشکاریست که علاوه بر تسلط بر فنون ورزشی، بر نفس خویش نیز مسلط است و دربرابر مشکلات جامعه بی تفاوت نیست و همواره می کوشد تا گره گشای مردم و الگوی اخلاقی برای جامعه باشد.

استاندار یزد از دیگر ویژگیهای ورزشی زورخانه ای را، نمود مذهبی و دینی آن ذکر کرد و آنرا موجب استحکام مبانی اعتقادی دانست و خاطر نشان نمود: ورزشکاری که در چنین فضایی رشد کند، روح هم افزایی و مشارکت جمعی در او تقویت می شود و ثمرات و برکات آن به جامعه نیز تسری می یابد.

عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: از هیچ امری در گسترش و تقویت ورزش پهلوانی و زورخانه ای نباید دریغ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج و فراگیری فرهنگ و اخلاق پهلوانی در جامعه گفت: باید با همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و برنامه ریزی مناسب ، نسبت به ترویج این فرهنگ غنی در جامعه بکوشیم.

استاندار یزد آنگاه از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست تا در اولین فرصت نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور همه دستگاههای ذیربط در استان جهت ترویج و تقویت فرهنگ پهلوانی اقدام نماید و در این زمینه برنامه ریزی اجرایی مناسب صورت گیرد.

میر محمدی در پایان ضمن ابراز امیدواری به رشد و تعالی امورفرهنگی و اخلاق پهلوانی و ورزشی در جامعه تاکید کرد: باید میدان را برای نقش آفرینی و حضور جوانان در جامعه فراهم کنیم و عرصه ورزش و به ویژه ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای ، یکی از موثرترین و تاثیر گذارترین این میدانهاست که می تواند نسل جوان را هم با اصول حرفه ای ورزش وهم با اخلاق پهلوانی آشنا کند.

در ابتدای این دیدار 'ارزانش' رییس هیأت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان گزارشی از کمیت و کیفیت این رشته ورزشی ارائه نمود.

وی گفت : هم اکنون در استان یزد 68 زورخانه، 63 مربی ورزشی، 14 داور، 190 مرشد و 2758 ورزشکار سازمان یافته در این رشته وجود دارد.

در پایان این دیدار از سوی رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور لوح تقدیری به استاندار یزد اهداء شد و همچنین از زحمات رییس هیأت این فدراسیون در استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با اهداء لوح تقدیری توسط استاندار یزد تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار