سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه مدیران باید روی چهار مسئله اشتغال، رفع فقر، تنظیم بازار و رونق تولید تمرکز داشته باشند گفت: باید چالش‌های بهبود فضای کسب و کار در استان مدیریت شود.
کد خبر: ۶۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 28 June 2018

محمدجواد فدائی ظهر امروز در شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان با بیان اینکه امنیت و عدالت مهمترین انتظار مردم از حکومت‌ها است اظهارداشت: بخشی از امنیت در سایه عدالت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار قوه قضاییه، قوه مجریه باید امور مردم را دنبال کنند تا پیشبرد اهداف به‌خوبی انجام شود گفت: تعامل در استان کرمان بین این دو قوه وجود دارد و امیدواریم روزبه‌روز این تعامل بیشتر شود.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه مدیران باید روی چهار مسئله اشتغال، رفع فقر، تنظیم بازار و رونق تولید تمرکز داشته باشند افزود: برای عملی شدن این چهار مورد در استان، به بهبود فضای کسب و کار و به عبارتی شرایط سرمایه‌گذاری سهل و آسان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه ایران در فضای کسب و کار در دنیا رتبه 120 را داراست بیان کرد: رتبه استان کرمان در کشور دورقمی است که خود نشان می‌دهد که ما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

فدایی با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار 11 شاخصه وجود دارد که 5 مورد آن برعهده قوه قضائیه است تصریح کرد: یکی از این موارد ورشکستگی است که قوه قضاییه باید آن را مدیریت و حل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین 25 تا 50 درصد واحدهای تولیدی ما غیرفعال یا نیمه فعال هستند، افزود: در سال گذشته منابعی برای رونق تولید یا راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان اختصاص داده شد.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه برای خرید محصولات کشاورزی جنوب استان باید به صورت جدی چاره‌اندیشی شود گفت: ادامه این وضعیت و اعتصاب و بستن راه‌ها در شان استان نیست و نباید گذاشت این مساله بیش از این چالش و زحمت برای کشاورزان ایجاد کند.

در این جلسه یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه قضایی که آماج تهمت‌ها شده امروز با تمام توان در مقابل هجمه‌ها ایستاده است اظهار داشت: دستگاه قضا با چالش‌های اطاله دادرسی، افزایش جمعیت کیفری، عدم تناسب ظرفیت‌های پزشکی قانونی و ... مواجه است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بتوان بین مردم اعتماد‌سازی کرد و نگذاشت مغرضین دستگاه قضائی را تخریب کنند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار