برای حفاظت از گونه کمیاب خرس قهوه‌ای تمهیداتی پیش بینی شد.
کد خبر: ۶۲۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حسین شعبانی کارشناس مسئول اداره حیات وحش اظهار کرد: در پی خشکسالی‌های اخیر و با توجه به تغییرات اقلیمی بوجود آمده و کمبود آب و غذا در زیستگاه‌ها که منجر به مهاجرت خرس‌های قهوه‌ای و تقابل با جوامع محلی می‌شود و به منظور جلوگیری از کشتار این گونه کمیاب و ارزشمند تمهیداتی اتخاذ شد.

وی، با اشاره به اینکه تهدید‌های ناشی از خشکسالی برای خرس قهوه ای، بررسی شده است، افزود: ممکن است با تجربه سال‌های قبل خرس‌های قهوه‌ای شب هنگام به منظور تغذیه به باغ‌های انگور حمله ور شوند و همچنین جهت رفع تشنگی به منابع ذخیره آب مراجعه کنند.

شعبانی اضافه کرد: مقرر شده است با همکاری دهیاری‌های امام زاده اسماعیل و دهیاری قوام آباد نسبت به توجیه باغداران و بازداشتن از کشتار خرس قهوه‌ای اقدام شود.

کارشناس مسئول اداره حیات وحش تصریح کرد: همچنین مقرر شده است، با توجه به بررسی‌ها و مکان یابی‌های انجام شده در زیستگاه خرس قهوه‌ای در حوزه اقلید آبشخور‌های مصنوعی تعبیه شود.

وی افزود: در زیستگاه جنوبی منطقه در حوزه پاسارگاد لوله‌ای به طول یک کیلومتر از منبع ذخیره آب روستا کشیده شده تا آبشخور محدوده قوام آباد نیز تغذیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار