فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان بر توسعه فضاهای آموزشی شهرستان با کمک واحدهای صنعتی براساس جمعیت کارگری‎‎شان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 14 June 2018

«هادی مقیمی» در نشست شورای منطقه‌ای آموزش‌ و پرورش بر لزوم سامان‌دهی فضاهای آموزشی، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز در آموزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت بالای شهرستان، توسعه فضاهای آموزشی را جزو اولویت‌ها قرار داده است.

وی مهاجرپذیری را مهم‌ترین دلیل افزایش بی‌سابقه تعداد دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان افزوده می‌شود.

رییس شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان با بیان این ‌که بخش بزرگی از این جمعیت را فرزندان کارگران کارخانجات مختلف تشکیل می‌دهند، ادامه داد: صنایع و واحدهای تولیدی باید به نسبت جمعیت کارگری خود در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و مدارس مشارکت کنند.

مقیمی در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: ضروری است که آموزش‌ و پرورش در طول سال تحصیلی، نیازها و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان را بررسی کرده و در ایام تابستان برنامه‌‌های متناسب را اجرا کند.

وی یادآور شد: ابتکار در برنامه‌ها و عبور از کلیشه‌ها می‌تواند در میزان رضایتمندی دانش‌آموز، خانواده و جامعه مؤثر باشد و پرداختن به حوزه‌های جدید نظیر حقوق شهروندی، گردشگری و محیط‌زیست، ذائقه‌های جدیدی را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان، توجه به «حقوق شهروندی» را از حوزه‌های مغفول مانده در آموزش و پرورش دانست و گفت: برای تربیت و پرورش شهروندان مطالبه‌گر آموزش، حقوق شهروندی باید از مدارس آغاز شود.

وی همچنین از مدیریت آموزش و پرورش خواست در طرح اوقات فراغت شهرستان به این مسئله توجه جدی شود.

فرماندار اردکان در پایان گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی از مدارس بلااستفاده در روستاها با استفاده از ظرفیت قانونی موجود، می‌توان از آن‌ها به عنوان اردوگاه‌های دانش‌آموزی استفاده کرد.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار