خیرین میبدی در هفتمین جشن گلریزان با کمک 880 میلیون ريالي خود جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالي پیش قدم شدند.
کد خبر: ۶۱۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 11 June 2018

هفتمین جشن گلریزان آزادي زندانيان جرائم مالي غيرعمد در شهرستامن ميبد با حضور مسئولان و خیرین شهرستان میبد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

«حمید رضا جعفری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در جمع خیرین و نیکوکاران حاضر در اين مراسم اظهار كرد: بیشترین آمار زندانیان محکوم مالی مربوط به مهریه، نفقه و دیه بابت حوادث کاری است که تعدادی از افراد را ناخواسته به حبس کشانده و هموراه چشم امید خانواده این افراد به دست خیرین محترم دوخته شده است .

وی با بیان این که محکومیت‌های مالی هر ساله رو به افزایش است، گفت: اوضاع و احوال امروز جامعه باعث افزايش تغییرات و شرایط سخت اقتصادی و نواسانات بازار، اختلافات و دعوایی خانوادگی شده و افرادي را راهی پشت میله‌های زندان کرده که نمی‌توان گاهاً آنها را كاملاً مقصر دانست و می‌طلبد تا با همفکری و مشارکت خیرین نیک اندیش براي آزادی آنها گامي برداشت.

دادستان ميبد افزود: از طرفي سختي مجازات زندانیان تنها مربوط به خود اين اشخاص نیست بلکه همسر و فرزندان آنها نيز  ناخواسته متحمل رنج و سختی‌های زیادی می‌شوند لذا آزادی این افراد به معناي آزادی خانواده‌هاي آنها نيز هست. 

وي در اين باره ایجاد تشکل‌هايي براي حمایت خانواده زندانیان را اقدام موثري دانست و گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان و انجمن حمایت از افراد بزه‌دیده، دو تشکل مهم در میبد در اين رابطه هستند که با هدف کاهش اختلافات و حمایت از خانواده افراد زندانی و نهایتاً کاهش دعاوی و کاهش محکومین مالی ایجاد شده است.

جعفری اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش زندانیان را نيز مهم برشمرد و بیان كرد: دادگستری اقداماتی در باب پیشگیری از افزايش زندانیان انجام داده به نحوي كه در دادگاه 2 کیفری میبد در خصوص صدور احکام جایگزین حبس، اقدامات خوبي صورت گرفته و اين قبيل احکام رو به افزایش است .

گفتنی است؛ شهرستان میبد با 11محکوم مالی نيازمند پنج میلیارد و 600میلیون تومان جهت آزادی آنهاست که علاوه بر فراخوان به خیرین جهت کمک و حمایت از این افراد، از شاکیان آنها نيز خواسته شده تا به هر میزان که می‌توانند از شكايت خود گذشت کنند كه در اين باره در جشن گلريزان امسال 88 ميليون تومان كمك‌هاي خيرين جمع‌اوري شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار