امام‌جمعه موقت یزد:
امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سید حسین فیض، گفت: شهید فیض فاتح میدان اخلاق و آدمیت بود و فقدان چنین شخصی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.
کد خبر: ۶۱۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 31 May 2018

حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی، در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی که در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، گفت: اساس بعث انبیاء این است که آدمی از درجه حیوانیت به مدارج عالی انسانیت برسد.

وی ادامه داد: انسان در این راه با هوای نفس به‌عنوان دشمن درونی و طاغوت‌ها به‌عنوان دشمن بیرونی روبرو است و حقیقت راه را کسی طی می‌کند که بتوان ابتدا با دشمن درونی و سپس با دشمن بیرونی مبارزه کند، البته در جریان بعثت انبیا هردو عرصه موردتوجه قرارگرفته است.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) بارها در روایات خود عنوان کرده‌اند که خداوند مرا مبعوث کرد تا با ستمگران و کسانی که می‌خواهند مردم را وسیله‌ای برای رسیدن خود به اهداف جاه‌طلبانه‌شان قرار دهند، مبارزه کنم.

معزالدینی افزود: لذا تمام زندگی بشر مبارزه‌ای است که با دشمنان درونی و بیرونی خود انجام می‌دهد و پیروز میدان کسی است که در هر دو جبهه تلاش کرده و موفقیت به دست آورد، سردار جانباز شهید حاج سید حسین فیض اردکانی یکی از نمونه‌های بارز پیروزِ هر دو میدان است.

وی بیان کرد: وجهه‌ی اخلاق، ادب، تواضع، مردم‌دوستی و تلاش در کسب مهر قلب‌ها در این شهید ارزشمند و والامقام بر وجهه‌ی رزمنده بودن وی غلبه کرده بود و با سلاح اخلاق بسیاری از راه‌ها را باز و در بسیاری از میادین پیروز شده بود، فیض اردکانی نماد اخلاق، تواضع و ادب بود و همه اقشار جامعه و راهروان راه هدایت و کمال به او عشق می‌ورزند.

امام‌جمعه موقت یزد اذعان کرد: شهید فیض فاتح میدان اخلاق و آدمیت بود و زمانی که دشمن بعثی و مزدوران داخلی آن‌ها در کردستان فاجعه می‌آفریدند، این شهید والامقام ناجی کردستان و از فرماندهان توانمندی بود که توانستند مردم کشور را نجات دهد.

معزالدینی در پایان تصریح کرد: سردار شهید ما هم مؤمن بود، چون برای ما نعمت امنیت را فراهم آورد، هم مسلمان بود چون کسی از دست و زبان او نرنجید و هم مهاجر فی سبیل الله بود چراکه بدی‌ها را از خود دور کرده بود، فقدان چنین شخصی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار