نایب رئیس کمیسیون انرژی بیان کرد:
نایب رئیس کمیسیون انرژی بیان کرد: در حالی که سفره‌های زیرزمینی رو به خشکی رفته و موادی که در زیرزمین به جای آب در چاه‌ها نفوذ کرده خطرات زیست‌محیطی برای انسان دام خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 12 July 2015
به گزارش تابناک یزدناصر سودانی نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی با توجه به خشکسالی‌های اخیر چه مشکلاتی را به وجود آورده است، اظهار داشت: افزایش وسعت بیابان‌ها در سطح  کشور و کاهش چشمگیر ذخایر آب پشت سدها محدودیت بخش کشاورزی و کاهش تولیدات از پیامد خشکسالی‌های متوالی بوده است؛ قابل ذکر است سفره‌های زیرزمینی رو به خشکی رفته و موادی که در زیرزمین به جای آب در چاه‌ها نفوذ کرده خطرات زیست‌محیطی برای انسان و دام و گیاه خواهد داشت.
 
وی افزود: تصاعد گازهای گلخانه‌ای و نازک شدن لایه ازون در افزایش خشکسالی سوختن جنگل‌ها و در نتیجه تغییر در اکوسیستم زمین تاثیر گذر خواهد بود.
 
سودانی بیان کرد: بعضی اقدامات با یک اراده بین المللی مانند کاهش تصاعد گازها گلخانه‌ای و جلوگیری از فعالیت مخرب  زیست‌محیطی جهانی به کره زمین، مدیریت آب در سطح جهان به خصوص برای رودخانه‌های مشترک و مرزی باید داشته باشیم.
 
وی در ادامه گفت: افزایش بیابان‌زایی در عراق به سبب خیزش  و تبدیل شدن به کانون گرد و غبار و ریزگردها و عدم رسیدگی به بیابان وسیع عربستان سعودی آثار منفی قابل توجهی خواهد گذاشت.
 
نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس در پایان تصریح کرد: متاسفانه در برخی نقاط نگاه به آب  بیشتر برای تولید برق است که با ادامه این روش ارتباط مستقیم کشاورزی و اقتصاد کشور را فدای تولید برق کرده‌ایم حال زمانی خواهد رسد که برای تولید آب شرب شهرها و روستا با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار