عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی معنای واقعی حاکمیت ملی بود که به وسیله اسلام تحقق یافت و این حاکمیت ملی بیانگر همان ولایت‌فقیه است.
کد خبر: ۵۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 10 July 2015
حسن رحیم‌پورازغدی در مرکز تداوم آموزش‌های عقیدتی سپاه در مشهد در ارتباط با سیره فرهنگی و سیاسی امام (ره)، اظهار کرد: بصیرت دینی، شعور سیاسی و بینش فرهنگی جوانان نقش به‌سزایی در تعیین مسیر جامعه دارد و دانشجوی بسیجی باید به این عوامل توجه داشته باشد.

وی افزود: مبنای اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اصل ولایت‌فقیه بوده که بر مبنای اسلام وجود آن برای یک جامعه اسلامی ضروری است.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: ولی‌فقیه فردی امین و صالح است که حتی در زندگی شخصی خود هم نباید مرتکب گناه و اشتباهی شود و به دلیل مطرح بودن حقوق ملت در شرح وظایف وی ضریب رعایت اعمال در رفتار ولی‌فقیه بالا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باید رویارویی ولایت‌فقیه در مقابله با دیکتاتوری مورد توجه قرار گیرد و معنای اصلی این دیکتاتوری اعتقادات یک شخص، جریان و گروه است، از دیکتاتوری در برخی جوامع به عنوان دموکراسی یاد می‌شود و انواع مختلفی دارد که اصولا برای سرنوشت کشور و ملتی تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب تصویر از ولایت‌فقیه شخصی بود که به جای شاه به مسند قدرت می‌نشیند، ادامه داد: اصل اول امام (ره) در معرفی ولایت‌فقیه این است که شخص مسئول باید بیش از تمام مردم جامعه موظف و مقید به قانون باشد و فردی صالح و با تقوا به دور از هر نوع رفتار دیکتاتورگونه‌ای از صفات ولایت‌فقیه است.

رحیم‌پورازغدی با تاکید بر اینکه ولایت‌فقیه که پایبند به قانون نباشد مشروعیت ندارد، گفت: ولایت‌فقیه باید برای هر تصمیمی دلیلی شرعی و مناسبی داشته باشد، چراکه در فرهنگ اسلامی حتی 99 نفر نمی‌توانند برای یک نفر تصمیم بگیرند یا به آن ظلم کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کسانی که ابتدا به وجود ولایت‌فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض داشتند به گفته امام خمینی (ره) اسلام را نشناختند که ولایت‌فقیه را دیکتاتور می‌خواندند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام در برابر دیکتاتوری ایستاده و ولایت‌فقیه در برابر قوا و دستگاه‌های کشوری ایستاده تا هیچ‌گونه خیانتی در حق ملت صورت نگیرد و اعتراضاتی که بر ولایت‌فقیه در زمان پس از انقلاب در قانون اساسی و پیش‌نویس قانون اساسی توسط برخی افراد مطرح می‌شد عدم شناخت آن افراد از دین اسلام بود.

رحیم‌پورازغدی تاکید کرد: در جامعه اسلامی ولایت‌فقیه به معنای حضور فردی امین و با تقوا در راس مملکت است تا به اقدامات قوا نظارت کند فردی که دخالتی در امور ندارد اما همواره بر صلاحیت قوا نظارت می‌کند و به فرموده امام (ره) در مجلس خبرگان رهبری متشکل از نمایندگان مردم صلاحیت و مشروعیت ولایت‌فقیه همواره بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: افرادی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اسلامی بودن جمهوری را ضروری نمی‌دانستند و به بهانه مسلمان بودن جامعه و مردم لزومی برای شناسایی ایران با نام جمهوری اسلامی نمی‌دیدند.

ازغدی با بیان اینکه اسلام حق مردم را تحقق می‌بخشد، ادامه داد: به فرموده امام (ره) افرادی که با اسلامی بودن جمهوری و ولایت‌فقیه موافق نیستند با اسلام مشکل دارند و نمی‌خواهند که اسلام تحقق یابد و فقط در حد بحث و نظریه بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: انقلاب اسلامی معنای واقعی حاکمیت ملی بود که به وسیله اسلام تحقق یافت و این حاکمیت ملی بیانگر همان ولایت‌فقیه است که امین مردم است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کشور دموکراتیک دنیا اقدامات جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است، افزود: در هیچ کشور دنیا مانند جمهوری تمام تصمیمات حاکمیت به رای گذاشته نشده است، همچنین اختیاراتی که بر حسب قانون به ولی فقیه داده شده برای رعایت قانون در کشور و جلوگیری از دیکتاتوری است.

رحیم‌پورازغدی جمهوری اسلامی را بیانگر دموکراسی و رای ملت در چهارچوب اسلام دانست و گفت: به فرموده امام (ره) به هیچ وجه قرار نیست و قرار نبوده شخصی در جمهوری اسلامی دیکتاتوری کند و ولایت‌فقیه تضمین این امر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی افرادی که موفق به کسب رای ملت شده و بخواهند به دیکتاتوری بپردازند ولایت‌فقیه در برابر آنها خواهد ایستاد و در هر شرایطی بر اساس قانون ولایت‌فقیه جلوی استبداد را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت حضور ولایت‌فقیه هیچ مستبدی در کشور نمی‌تواند فعالیت داشته باشد، افزود: با حضور ولایت‌فقیه و بررسی صلاحیت و مشروعیت وی توسط خبرگان رهبری هیچ فردی نمی‌تواند در جمهوری اسلامی به دیکتاتوری بپردازد.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) صحیفه‌ای دارند که هم دستور است و هم توصیه و مسائل مختلف را برای جامعه توضیح می‌دهد همچنین مقام معظم رهبری هم در بیانات و نوشته‌های خود دلیل تصمیمات را در شرایط مختلف توضیح می‌دهند که آشنایی و جوانان با این توضیحات بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار