معاون ميراث فرهنگي يزد:
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به فعاليت 25 باب موزه در اين استان، برنامه‌‌های واحد موزه‌هاي اين استان در سال جاري را تشريح كرد.
کد خبر: ۵۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 18 April 2018

«ساشا ریاحی مقدم» با تاكيد بر اين نكته كه در دنيای امروز کشورهای مختلف با بالا بردن سطح کيفي موزه‌ها در راه جذب گردشگر از هرگونه تلاشي دريغ نكرده و حاصل اين تلاش به وجود آمدن انواع موزه در جهان پيرامون ماست، اظهار كرد: خوشبختانه یکی از شاخصه‌ها و جاذبه‌های اصلی گردشگری استان یزد نيز موزه‌های این استان است که دارای تنوع زیادی است. 

وي افزود: موزه‌های استان یزد به عنوان محل نگهداری انواع اشیای قدیمی و سنتی در تمام ایام سال همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. 

ریاحی‌مقدم در اين باره تصریح کرد: در این استان افزون بر 25 باب موزه فعال است که نیمی از آن زیر نظر دستگاه‌های دولتی و بقیه توسط بخش غیر‌دولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می‌شود. 

این مسئول، از جمله پلان‌ها و برنامه‌های واحد موزه‌هاي استان در سال جاری را تهيه طرح‌هاي محتوايي براي موزه‌ها، همسان‌سازي اطلاعات اشياء و ليبل‌ها براساس نوع اشيا نمايشي، بازنگري اشياء موزه‌اي و غني‌سازي محتوي آثار بر اساس طرح محتوايي، بازبيني فضاهاي موزه و در صورت امکان اختصاص فضاهايي تعريف شده به آن، ذكر كرد.

وي پيگيري براي تجهيز كردن ابتدايي و اوليه موزه‌ها در راه حرکت به سمت موزه‌هاي سبز را يكي ديگر از اين برنامه‌ها خواند و افزود: راه اندازي و افتتاح موزه‌هاي در دست اقدام اداره کل، بررسي کمبود و نقايص موجود در موزه‌ها و هدف‌گذاري براي جذب اعتبارات لازم براي رفع آنها، تهيه بانک اطلاعاتي موزه هاي استان، برگزاري نشست‌هاي هم‌انديشي با مجموعه‌داران و موزه داران استان و برگزاري نشست‌هاي تبادل اطلاعات در حوزه‌هاي تخصصي موزه و موزه‌داري، نيز از برنامه‌هاي واحد موزه‌هاي استان در سال جاري است.

رياحي‌مقدم خاطرنشان كرد: البته در سالجاري برنامه‌هاي ديگري نظير برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي مديران موزه‌هاي استان، ترتيب دادن شرايطي براي بازديد‌هاي گروهي مديران موزه‌ها از موزه‌هاي سطح کشور، ارتباط با دانشگاه‌ها و انجام طرح‌هاي مشترک، پرداختن علمي به مبحث تبليغات در حوزه موزه‌ها و معرفي موزه‌هاي استان به سراسر ايران، تهيه بروشورهاي تخصصي ويژه کودک و نوجوان در موزه‌ها و ارتباط  هدفمند با مدارس ابتدايي در راستاي آموزش‌هاي پايه‌اي را نيز در دستور كار خواهيم داشت. 

وي ابراز امیدواری کرد كه با اجرایی شدن این برنامه‌ها در واحد موزه‌هاي استان در سال جاری، شاهد رشد و پیشرفت گسترده‌ای در این حوزه باشیم. 

معاون ميراث فرهنگي استان در پايان نيز يادآور شد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۹۷ به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره کل در سطح استان برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی رایگان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار