رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، گفت: خوشبختانه در سال جاری در تأمین میوه شب عید استان یزد هیچ مشکلی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 08 March 2018

سید جمال سجادی پور در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد، با اشاره به وضعیت میوه شب عید در استان یزد، گفت: بر اساس تصویب تنظیم بازار استان یزد قرار بر این شده است که 900 تن پرتقال والنسیا و همچنین 200 تن سیب در استان تأمین شود که خوشبختانه در استان یزد پرتقال والنسیا از جنوب کرمان تأمین‌شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: قیمت تعیین میوه‌های شب عید جزء اختیارات ستاد تنظیم بازار استان یزد است تا ارزیابی بازار را دست داشته باشند و همچنین اینکه قیمتی تعیین گردد تا جذابیت را برای مردم به وجود آورد تا به سمت‌وسوی خرید میوه تنظیم بازار کشیده شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه پرتقال‌های حمل شده به استان یزد از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اظهار داشت: خوشبختانه 217 تن سیب در استان یزد تأمین‌شده است که از این تعداد حدود 150 تن سیب زرد و 67 تن سیب قرمز وجود دارد؛ همچنین در این میان شبکه توزیع در این راستا از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چراکه این شبکه‌ها دارای مزیت دسترسی آسان مردم به میوه‌هاست، به‌شرط اینکه در این راستا در کل سطح استان نظارت جدی صورت گیرد.

سجادی پور در خصوص چگونگی نظارت بر عرضه میوه شب عید، تصریح کرد: ما در این راستا برای اینکه بسته‌بندی‌های میوه شب عید دارای تمایز ویژه‌ای باشند، در تلاشیم تا این بسته‌بندی‌ها با برچسب تنظیم بازار عرضه شود تا از امکان هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه در سال جاری در تأمین میوه شب عید استان یزد هیچ مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت میوه به دلیل وفور میوه در بازار قیمتی پایین است و در این راستا هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان یزد، بیان داشت: در گوشت مرغ ذخیره‌سازی خوبی برای استان یزد صورت گرفته است؛ چراکه وضعیت جوجه ریزی بهمن‌ماه سال گذشته یک‌میلیون و 200 هزار قطعه بوده است که در سال جاری این رقم به یک‌میلیون و 755 هزار قطعه رسیده است؛ لذا امید است در راستای تأمین گوشت مرغ در استان یزد مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان یادآور شد: سهمیه گوشت مرغ و اقلام تنظیم بازار به فرمانداران اعلام‌شده است؛ همچنین باید توجه داشت که از 11 دی‌ماه سال جاری حدود 222 تن تخم‌مرغ تنظیم بازاری در استان یزد عرضه‌شده است؛ چنانچه طی دو روز گذشته 23 تن تخم‌مرغ تنظیم بازار در استان یزد عرضه‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار