سلطانی فر خبر داد:
تابناک: رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر نیم روزه به نطنز از روستای تاریخی ابیانه و کمپ نمونه گردشگری کویری متین آباد نطنز بازدید کرد .
کد خبر: ۵۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی فر عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای تاریخی ابیانه گفت: 50 اثر تاریخی و گردشگری کشور در نوبت ثبت جهانی یونسکو قرار دارند که روستای تاریخی ابیانه از جمله این آثار است.

معاون رییس جمهور افزود: در صورت فراهم آمدن مقدمات کار این روستا تا سال 2018 در فهرست آثار تاریخی یونسکو قرار می گیرد.

سلطانی فر به مسوولان شهرستان نطنز توصیه کرد: هرچه زودتر مقدمات کار را برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه فراهم کنند تا این مقوله در نوبت ثبت جهانی یونسکو قرار گیرد.

وی در ادامه سفر از کمپ کویری متین آباد نطنز هم دیدن کرد و گفت: ایجاد کمپینگ های گردشگری در مناطق کویری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد جاذبه های توریستی از قبیل شتر سواری، رالی و ... فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های بکر کویری ایران زمین است و استان اصفهان با داشتن مناطق بکر کویری یکی از قطب های گردشگری کویری است که باید توسعه یابد تا بتوانیم فرهنگ و آداب و رسوم بومی محلی کویری را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف سازمان میراث فرهنگی در سال 94 توسعه گردشگری کویری و ورزش های مبتنی بر آن است زیرا بخش قابل توجهی از اقلیم ایران را کویر در بر گرفته و نیز با توجه به خیل عظیم گردشگران غربی به ایران که تمایل زیادی به دیدار از کویر دارند باید در زمینه توسعه گردشگری کویری اهتمام بیشتری ورزید.

وی تاکید کرد: در این راستا سازمان میراث فرهنگی در نظر دارد طرحی را با عنوان طرح چهارده معصوم(ع) برای ایجاد چهارده کمپ کویری در کشور اجرایی کند و همچنین با توجه به این مطلب که کمپ کویری متین آباد توسط بخش خصوصی ایجاد شده و دارای تجربه موفقی در این زمینه است برآن شدیم تا ضمن بازدید از این مجموعه و بررسی مسائل و مشکلات احتمالی آن از تجارب بخش خصوصی به منظور اجرای طرح مذکور بهره مند شویم.

به گزارش ایسنا، سلطانی فر در ابتدای ورود به روستای تاریخی ابیانه مورد استقبال جمعی از اهالی روستا قرار گرفت .

در این بازدید رضا علیرضایی، رئیس شورای ابیانه ضمن خوشامد به رییس سازمان میراث فرهنگی وهئیت همراه، خواستار توجه مسوولان به اجرای طرح هادی و همچنین ثبت جهانی ابیانه در سارمان جهانی یونسکو شد .

وی همچنین کلید طلایی ابیانه را تقدیم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار