معاون میراث فرهنگی استان یزد تأکید کرد:
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با اشاره به این‌که گردشگری الکترونیک یکی از شاخه‌های جدید در صنعت گردشگری است، گفت: مستند‌سازی از ظرفیت‌‌های موجود در صنعت گردشگری است که در مسیر توسعه آن رویکرد جامع‌‌‌نگری ضروری است .
کد خبر: ۵۶۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 08 February 2018

در نشست توسعه گردشگری الکترونیک در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری یزد که با حضور معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری یزد و جمعی از فعالان بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری برگزار شد،

«محمدرضا‌دهستانی» در این نشست با بیان این‌که گردشگری در جهان امروز یکی از ارکان اصلی توسعه به ‌شمار می‌آید، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات در صنعت گردشگری از جمله مهم‌ترین ابزارها برای توسعه فرهنگ توریسم است .

وی با اشاره به این‌که گردشگری الکترونیک یکی از شاخه‌های جدید در صنعت گردشگری است، گفت: این شاخه از گردشگری به سرعت رو به گسترش رفته تا آن‌جا که پیش از شکل‌گیری سفر هر یک از خانواده‌ها و گردشگران به‌ صورت الکترونیک جاذبه‌های مورد نظر خود را رصد می‌کنند .

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، شناخت افکار عمومی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: مستند‌سازی از ظرفیت‌‌های موجود در صنعت گردشگری و اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه آن با رویکردی جامع ‌‌نگر، مورد تأکید اداره‌کل میراث ‌فرهنگی استان است .

وی در ادامه به تعداد آثار و ابنیه تاریخی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی و همچنین گستردگی حوزه صنایع‌ دستی در استان اشاره کرد و گفت: هر یک از این عناوین در بردارنده اطلاعات ارزشمند برای گردشگران است، لذا تدوین برنامه‌ای هدفمند و جامع برای معرفی آن‌ها لازم است .

دهستانی، با بیان این‌که گردشگری صنعتی فرابخشی است، تصریح کرد: اکنون می‌توان با رفتارهای سازمان یافته الکترونیکی و نگاهی مدبرانه، صنعت گردشگری را متحول کرد .

این مقام مسئول تولید اپلیکشین‌‌های گردشگری و نرم‌افزارهای وابسته به موضوع سفر را اقدامی اثرگذار در معرفی جاذبه‌‌های گردشگری استان عنوان و افزود: هوشمندسازی خدمات‌دهی به گردشگران یکی از راه‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی است .

وی در پایان به حضور فعال عوامل مرتبط با صنعت گردشگری در یزد که شامل اماکن اقامتی و پذیرایی، طرح‌های بوم‌گردی، آژانس‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور و مجتمع‌های گردشگری در فضای مجازی است، اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت گردشگری الکترونیکی به‌عنوان یک هدف در یزد دنبال می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار