معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با بیان اینکه از آبان ماه سال جاری دادگاه های درمان مدار در استان راه اندازی شده از کاهش آمار طلاق با ایجاد این دادگاه ها خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 07 February 2018

محمدحسین رحیمی زاده روز سه شنبه در نشست خبری در خاتم افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با توجه به اسناد بالادستی فعالیت می کند که عمده فعالیتش بحث اجتماعی و فرهنگی با موضوع پیشگیری از طلاق است.
وی خاطرنشان کرد: بحث اعتیاد یکی از آسیب های اجتمای است که با آموزش های پیش از ازدواج ، آموزش مهارت زندگی و مداخله در فرایند اختلافات خانوادگی و طلاقی که در محاکم قضایی تشکیل پرونده داده معطوف شده است.
وی اظهار کرد: دادگاه‌های درمان مدار بر اساس اصول علمی تشکیل‌شده و در تلاش است تا معتادین متجاهر به‌جای ورود به روند رسیدگی در دادسرا، به این مراکز معرفی‌شده و ضمن ایراد غربالگری‌های لازم اقداماتی چون اقدامات روانشناسی بر روی مراجعین صورت پذیرفته و هم‌زمان برنامه ترک اعتیاد آن‌ها نیز به اجرا در آید.
رحیمی زاده افزود: در عرصه حقوقی و قضایی نیز این معاونت کوشیده است تا با تشکیل کانون‌های داوری در سطح استان، روند پرونده‌ها را بسیار سریع‌تر و البته طبق اصول کارشناسی دقیق به نتیجه برساند، البته ارجاع پرونده‌ها به کانون‌های داوری نیازمند رضایت طرفین دعوی است.
رحیمی زاده با بیان اینکه بنای کار به سازش است، تصریح کرد: اگر سازش صورت نگرفت داور می تواند رای صادرکند که احکام آن مانند احکام دادگستری قابل اجرا است.
وی تاکید کرد: حاشیه نشینی، شناسایی نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری از دیگر آسیب های اجتماعی است که ضمن شناسایی باید راهکار مقابله با آنها را با هدف کاهش اجرا کنیم.
این مسئول گفت: در مرکز استان چهار مرکز مشاوره وجود دارد که پرونده های اختلافات زوجین که در دادگستری ثبت نشده به این مراکز ارجاع داده می شود که تقریبا 20 تا 25 درصد از آن ها به سازش می انجامد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار