معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندری یزد با بیان اینکه ظرفیت های بالایی برای اشتغالزایی در استان وجود دارد، گفت: اشتغال ایجاد شده در مناطق روستایی با ارائه آموزش های لازم و مورد نیاز واحدهای تولیدی به متقاضیان، ویژه نیروهای ایرانی و بومی باشد.
کد خبر: ۵۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، علی زینی وند، روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان افزود: هدف از ارائه وام اشتغال روستایی، عدالت در فراگیری اشتغال ، رونق اقتصادی روستاها برای تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها بود از این رو ایجاد شغل از محل تسهیلات ارزان قیمت برای اتباع بیگانه درست نیست.
وی افزود: حتی ریالی از تسهیلات نباید در این رسته ها برای اشتغال اتباع خارجی استفاده شود تا شاهد تولیدی شدن روستاها و بازگشت جمعیت مهاجر به روستاها باشیم.
بنا به گزارش ایرنا-یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تأکید بر لزوم تسریع و دقت در کار کارشناسی در تصویب طرح‌ها و پیگیری آنها در ارائه این تسهیلات، یادآور شد: حدود 98 درصد طرح های مصوب کارگروه فنی استان بعد از معرفی به بانک های عامل باید وام را دریافت کنند، از این رو بانک ها همکاری لازم داشته باشند.
زینی وند در ادامه با بیان آمار بیکاری استان تصریح کرد: ارائه آموزش و تربیت نیروهای ماهر باید با توجه به فرصت‌های شغلی موجود مورد توجه قرار گیرد و نیروهای جوان و دانش آموخته دانشگاهی با مدرک غیرمرتبط هم با آموزش های مورد نیاز واحدهای تولیدی ، تکنسین شوند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیازها و فرصت‌ها شغلی در صنایع و بخش‌های مختلف استان، می‌ تواند بیکاری را کاهش دهد، یادآور شد: در یزد بیش از تعداد بیکاران استان شغل وجود دارد، فرصت های شغلی زیادی در اختیار شهروندان خارجی است.
این مسئول با اشاره به اینکه منابع محدودی در بخش اشتغال روستایی استان وجود دارد ، ادامه داد: در کنار وام‌ طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی باید به سایر وام فراهم‌ شده توسط سایر دستگاه‌ها، نظیر بنیاد برکت ، بانک های سینا و پست بانک و بودجه کمیته امداد و بهزیستی توجه کرد و معتقدیم باید 100درصد بودجه روستایی استان جذب شود .
زینی وند به فرمانداران توصیه کرد که با جذب تسهیلات روستایی در شهرستان ها مانع جابه جایی اعتبار شوند و بر عملکرد دستگاه های شهرستانی نیز نظارت جدی تری داشته باشند.
از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد 15 درصد در روستاها زندگی می کنند و تعدادی از روستاها به دلیل تداوم 2دهه خشکسالی خالی از سکنه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار