رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از دفن بهداشتی لاشه‌های مرغ رها شده در حاشیه رودخانه راز آور با همت این شبکه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 30 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر تورج کرمیان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود ۱۹۰ کیسه حاوی لاشه‌های مرغ تلف شده در حاشیه رودخانه رازآور رها شده بود که پس از اطلاع از این موضوع با همکاری دهیاری و اداره راه و ترابری نسبت به دفن بهداشتی آن‌ها اقدام کردیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در دفع ضایعات واحد‌های پرورش طیور افزود: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه‌های تلف شده مرغداری‌ها یکی از شاخص‌های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول رهاسازی تلفات طیور در حاشیه جاده را تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی جامعه دانست و گفت: برخی از متخلفان با نادیده گرفتن این موضوع و خساراتی که متعاقب آن برای روستاییان ایجاد می‌شود اقدام به رها کردن لاشه‌های تلف شده در حواشی راه‌ها می‌کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از صاحبان واحد‌های صنعتی و بومی پرورش طیور نیز خواست که با رعایت موازین بهداشتی در راستای ارتقای سطح بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها گام بردارند.

دکتر کرمیان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور و احتمال بروز آن به ویژه در بین طیور بومی از مردم خواست تا هرگونه تلفات مشکوک را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی و یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار