کد خبر: ۵۵۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵ 30 January 2018

تابناک / بدنبال قطع بارش برف و صاف شدن آسمان خلخال ، دمای هوای این شهر به 26 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافت.

فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر در مقایسه با حداقل دمای هوای روز گذشته که 11 درجه زیر صفر در این اداره به ثبت رسیده، 15 درجه کاهش نشان می دهد که چنین کاهش دمای هوا در چند سال گذشته بی سابقه است.
در عین حال کاهش قابل ملاحظه دمای هوای خلخال مشکلاتی برای مردم از جمله یخ زدگی سیستم لوله کشی و کنتور آب شرب برخی از مناطق مسکونی و تجاری ، یخبندان سطح معابر عمومی و کندی تردد در خیابان ها و جاده های ارتباطی را بدنبال داشت.
سرمای امروز برای سومین روز متوالی دانش آموزان خلخال را خانه نشین کرد و به علت سردی هوا مدارس در تمام مقاطع تحصیلی امروز نیز در این شهرستان تعطیل شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال نیز از باز بودن تمام راه های ارتباطی اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان غیر از راه پونل به خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان خبرداد.
محمد قربانی افزود: برغم بارش برف با بیش از یک متر ارتفاع در مناطق کوهستانی ، مرتفع و گردنه ها با تلاش شبانه روزی راهداران خلخال تمام راه های ارتباطی برفروبی ، پاکسازی و نمک پاشی شده و تردد در راه های ارتباطی با استفاده از زنجیر چرخ با رعایت احتیاط کامل صورت می گیرد.
او اظهار کرد: با قطع بارش برف در منطقه بروز کولاک ناشی از وزش باد از عصر امروز در گردنه الماس واقع در راه خلخال به اسالم و سایر گردنه های مرتفع شهرستان دور از انتظار نیست و به رانندگانی که قصد عبور از گردنه های برفگیر منطقه دارند توصیه می شود قبل از حرکت از مبداء از آخرین وضعیت راه ارتباطی مورد نظر خود اطلاع حاصل کنند.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل ، این استان به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار