رییس پلیس فتا استان یزد با بیان این‌که هرگونه سوء استفاده از عكس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم محسوب می شود، گفت:‌ عامل سواستفاده از عکس‌های همکلاسی دختر و ایجاد مزاحمت برای دانشجویان در یزد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 02 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»، سرهنگ«مرتضی ابوطالبی» با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی،‌ اظهار کرد: دانشجویی با مراجعه به پلیس فتا گزارش کرد شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را بر روی پروفایل شبکه اجتماعی خود قرار داده و مسبب مزاحمت برای همکلاسی‌هایش گردیده که این امر باعث افت تحصیلی و خدشه‌دار شدن وجهه ‌شاکی در بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه شده است .

وی با بیان این‌که حراست دانشگاه پیگیر موضوع پرونده بوده و از طرفی آبروی شاكی به دلیل استفاده مجرم از عكس نامبرده در معرض خطر قرار گرفته است؛ افزود: با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و با استفاده از تجهیزات فنی و پلیسی كارشناسان این پلیس موفق به شناسایی مجرم شدند و متهم در منزل خود دستگیر و به همراه ادله ضبط شده به پلیس فتا استان دلالت داده شد .

رییس پلیس فتای یزد گفت: متهم که پسری جوان و دوست نزدیک و از سویی همکلاسی شاکی بوده با قرار دادن عکس‌های خصوصی وی بر روی پروفایل ایجاد مزاحمت برای همکلاسی‌های دختر داشته که در ابتدا منکر اتفاق رخ داده شد که با ارائه مستندات و اقدامات کارشناسی در نهایت به بزه انتسابی اعتراف نمود و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی گردید .

این مقام مسئول تصریح کرد: مجازات سوءاستفاده از عكس و فیلم‌های خصوصی بر حسب فصل پنجم ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشكل از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار