مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: وظیفه شرکت تامین آب آشامیدنی بهداشتی مردم است نه آب باغ و باغچه ؛ بنابراین همه باید در مصرف آب فرهنگ سازی کنند.
کد خبر: ۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزد محمدرضا حاتمی در جلسه ستاد بحران آب ابرکوه افزود: مشکل آب آشامیدنی در برخی از روستاهای این شهرستان مردم باید در مصرف این مایه حیاتی همکاری و مدیریت کنند.

وی اظهار کرد : باوجود کمبود آب در شهرستان ابرکوه با مدیریت مصرف و بازسازی شبکه انتقال کمبود آب آشامیدنی قابل حل است.

این مسوول بابیان اینکه در روستاهای شهرستان تفت هر روز قطعی آب داریم ، ادامه داد: سرانه مصرف آب در روستاهای تفت 70 لیتر اما در برخی از روستاهای دیگر شهرستانها سرانه آب بیش از حد نرمال است.

حاتمی ادامه داد : همه چاههای آب آشامیدنی روستاهای استان به کنتور هوشمند تجهیز می شوند تا برداشت آب مدیریت شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: 500 روستای این استان با کمبود شدید آب مواجه هستند که درجهت رفع نیاز آبی 310 روستای استان آبرسانی با تانکر سیار و ثابت انجام می شود.

وی بابیان اینکه روستاهای شهرستانهای تفت و مهریز، بیشتر با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند ، تاکید کرد: افت آبهای زیر زمینی و تداوم خشکسالی ها آب آشامیدنی مردم را با مشکل اساسی ربرو کرده است.

حاتمی ادامه داد: پنج هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی روستاهای استان یزد است که از این میزان 40درصد شبکه توزیع آب فرسوده که نیاز اساسی به بازسازی دارد تا از پرت آب جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد بابیان اینکه طرح های تامین آب در دست اجرا داریم که با تکمیل آنها مشکل آب بسیاری از روستاها حل می شود ؛ افزود: بدلیل عدم تامین اعتبار تاکنون این طرح ها نیمه تمام است که امیدواریم در سالجاری با اعتبارات ویژه برای تامین آب روستا ها این مشکل مرتفع شود.

این مسوول خاطرنشان کرد : مردم روستاهای استان یزد بیش از 30 میلیارد ریال بابت آب بها به شرکت آب و فاضلاب بدهکارند که درصورت پرداخت بموقع آن بخشی از مشکلات و خدمات دهی بصورت مطلوبتر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون متوسط قبض آب بهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد برای مشترکان 25 هزار ریال است ، تاکید کرد : شایسته است مشرکان بدهی خود را به موقع و بصورت غیر حضوری پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد یاد آور شد : تعداد مشترکان این شرکت 99 هزار و 410 مشترک است که منابع آبی این تعداد مشترک از طریق 296 حلقه چاه، 15 دهنه چشمه و 47 رشته قنات تامین می شود و حدود 56 روستای استان نیز از طریق خط انتقالی آبرسانی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار