تازه های پلیسی استان فارس
در این تازه های پلیسی حوادث و اتفاقات جالبی را میخوانید:/کشف انواع محموله های مواد مخدر؛از تریاک و حشیش تا شیشه/دستگیری زن مواد فروش در کازرون/63 سال حبس برای قاتلان طبیعت/ دستگیری لوکس دزدها در سپیدان/فردی که برای دفاع از حقوق شهروندان بانک ها را به آتش کشید!/یک مزاحمت اینترنتی عجیب!
کد خبر: ۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 25 June 2015
کشف انواع محموله های مواد مخدر؛از تریاک و حشیش تا شیشه

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نی ریز گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان پس از کسب خبری مبنی بر این که قاچاقچیان مواد مخدر قصد انتقال و جا به جایی محموله ای از مواد افیونی به صورت کوله ای از جاده های فرعی ایستگاه بازرسی قطرویه دارند، چند اکیپ از ماموران را به محل یاد شده اعزام کردند.

سرهنگ عزیز برزگر افزود:در محل مورد اشاره ماموران یک دستگاه خودرو پژو 405 را که حامل مواد مخدر بود شناسایی کردند و دستور ایست دادند لیکن راننده بدون توجه به این فرمان اقدام به فرار کرد اما پس از مسافتی تعقیب و گریز این وسیله نقلیه متوقف و در بازرسی از آن 124 کیلو و 800 گرم تریاک کشف شد و دو نفر در ارتباط با این مواد دستگیر شدند.

وی ادامه داد:همچنین در این زمینه یک دستگاه خودرو پژو 405 دیگر که به عنوان پشتیبانی،خودرو حامل مواد مخدر را همراهی می کرد توقیف شد و سه سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لامرد نیز بیان داشت:ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از کسب خبری مبنی بر این که یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر در مسیر بستک به طرف لامرد در حرکت است به محل مورد نظر اعزام شدند و اقدام به ایجاد ایست و بازرسی مقطعی کردند.

سرهنگ اکبر زلفی ادامه داد:ماموران پس از شناسایی این خودرو به راننده دستور ایست دادند اما راننده این وسیله نقلیه اقدام به فرار کرد و پس از مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین خودرو که عرصه را بر خود تنگ دیدند، بسته های مواد مخدر را که 20 کیلو و 450 گرم حشیش بود به بیرون از خودرو پرتاب کردند و از صحنه گریختند .

زلفی افزود:تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آباده نیز گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد این شهرستان هنگام ایست و بازرسی در ورودی شهر آباده به یک دستگاه خودرو پراید شک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ غلامرضا هاشمی بیان کرد:در بازرسی از این خودرو پنج کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه کشف و راننده خودرو دستگیر شد.

دستگیری زن مواد فروش در کازرون

فرمانده نیروی انتظامی شهرستا کازرون گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان زنی را که اقدام به فروش مواد مخدر در محل سکونت خود می کرد ، دستگیر کردند.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود:با دریافت خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط زنی خرده فروش در یکی از مناطق حاشیه شهر کازرون ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با شناسایی منزل این زن با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش 25 گرم هرویین کشف کردند.

وی اظهار کرد:متهمه و یک نفر خریدار مواد مخدر که در منزلش حضور داشت پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا کازرون معرفی شدند.


کشف 284 هزار نخ سیگار قاچاق در مرودشت

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت گفت:ماموران دایره مبارزه باقاچاق کالا وارز پلیس آگاهی از فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع سیگار خارجی قاچاق دراین شهرستان مطلع شدند و متعاقب آن دو نفرازتهیه و توزیع کنندگان سیگار قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی از منزل و مغازه آنان بازرسی و در مجموع از این دو مکان 284 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و این دو متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ علی شیبانیان ادامه داد:متهمان به همراه کالای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.


63 سال حبس برای قاتلان طبیعت


شکارچیان متخلف و عاملان تیراندازی به محیط بانان پارک ملی بمو63 سال حبس می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: ده شکارچی متخلف در سال های 1390 تا 1393 به شکار و صید حیوانات در معرض انقراض و وارد کردن صدمه بدنی به سه نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو به وسیله چاقو و سلاح جنگی اقدام کرده بودند.
ولوی افزود: این افراد به جرم حمل سلاح غیر مجاز به سه تا 19 سال حبس و پرداخت دیه و همگی به دو سال تبعید به شهر زابل محکوم شدند.
پارک ملی بمو با مساحت 48 هزار هکتار درفاصله 10 کیلومتری شمال شیراز واقع شده و تحت حفاظت و مراقبت محیط زیست فارس قرار دارد.
این پارک 112 گونه جانوری شامل 69 گونه پرنده، 19 گونه خزنده، سه گونه دوزیست و 21 گونه پستاندار و گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری را در خود جای داده و بانک ژنتیکی محیط زیست است.

دستگیری لوکس دزدها در سپیدان

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان گفت:سه سارق که در استان های فارس ، اصفهان و یزد اقدام به سرقت خودروهای لوکس می کردند در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ سلطان محمدی افزود:ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده شیراز - سپیدان به یک دستگاه خودرو تویوتا کمری ، شک و آن را متوقف کردند.

وی بیان داشت:پس از بررسی و استعلام در مورد خودرو یادشده، مشخص شد این وسیله نقلیه چند روز پیش از آن در استان اصفهان به سرقت رفته بود.

محمدی ادامه داد:ماموران راننده این خودرو را دستگیر کردند و در تحقیقاتی که از او انجام شد این سارق به هشت فقره سرقت با همدستی دو نفر دیگر در استان های یزد ، اصفهان و فارس اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت:هر دو همدست این متهم دستگیر شدند و هشت خودرو مسروقه نیز کشف شد.

محمدی با اشاره به این که هم اینک موضوع شناسایی مالباختگان و همچنین کشف سرقت های احتمالی دیگر در دست انجام است اظهار کرد:شهروندان نسبت به ایمن سازی خودروهای خود اقدام کنند و هشدارهای پلیس را در این زمینه جدی بگیرند.


فردی که برای دفاع از حقوق شهروندان بانک ها  را به آتش کشید!


ساعت 5 صبح روز یکشنبه گذشته، فردی در فسا 5 دستگاه عابر بانک، شیشه دو بانک ثامن الائمه و قوامین را شکست و بانک قوامین را نیز به آتش کشید.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: این فرد پس 48 ساعت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

سرهنگ محمدی افزود: متهم که 37 سال سن دارد در تحقیقات اولیه هدف از این اقدام خود را دفاع از حقوق شهروندان فسا اعلام کرده است.


پاکسازی خرده فروشان مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کوپ تابعه طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در مناطق حاشیه ای شهر مرودشت اجرا كردند.

سرهنگ "علی شیبانیان" ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این منازل مقدار 206 گرم سوخته تریاک، 92 گرم تریاک، 60گرم هروئین، 65 گرم شیره تریاک،9 گرم حشیش کشف و تعداد 11 نفر از خرده فروشان مواد مخدر را دستگیر کنند.

وی خاطر نشان كرد: در اجرای این طرح در مجموع 463 گرم انواع مواد مخدر کشف و 2 دستگاه خودروی سواری متعلق به این قاچاقچیان نیز توقیف شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تاکید کرد: برخورد جدی، قاطعانه و قانونی با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر هم چنان از اولویت های انتظامی شهرستان است.

وي از شهروندان درخواست كرد: هر گونه اخبار و اطلاعاتی را که در خصوص تهیه، توزیع، خرید و فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هرنوع جرائم دیگر دارند در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 در اختیار خدمتگزاران خود قرار دهند تا با اقدام به موقع ماموران امنیت پایدار در سطح شهرستان بیش از پیش برقرار شود.


افزایش 50 درصدی توقیف خودرو در فارس


توقیف خودرو های متخلف در فارس در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 51 درصد افزایش یافت .

رییس پلیس راه شمال فارس گفت: بیش ترین علت توقیف خودرو ها، خلافی بالای 10 میلیون ریال، تخلفات حادثه ساز و ارتکاب دو تخلف هم زمان بوده است.

سرهنگ کسری سیروسی با اشاره به افزایش نظارت بر رفتارهای ترافیکی رانندگان در جاده ها افزود : توقیفات موتور سیکلت ها نیز 23 درصد افزایش داشته است .

رییس پلیس راه شمال فارس با توصیه به رانندگان برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: 130 دوربین سرعت سنج، رفتارهای ترافیکی را در جاده های استان فارس نظارت و ثبت می کنند.


یک مزاحمت اینترنتی عجیب!

ماموران پلیس فتا فارس فردی که با استفاده از سایت های تبلیغاتی، برای شهروندی در شیراز مزاحمت ایجاد کرده بود را شناسایی و دستگیر شد .

رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح جزئیات این خبر گفت: پسر جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شد، مدتی است مزاحمت های تلفی موجب سلب آرامش وی شده و متوجه می شود فرد ناشناسی با ساخت صفحه های مختلف در شبکه های اجتماعی، اقدام به انتشار شماره تلفن همراه وی به همراه متن های مختلف در سایت های تبلیغاتی با موضوع فروش فوری خودرو با قیمتی استثنایی و ... كرده که در این راستا خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.


سرهنگ سید موسی حسینی تصریح كرد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.

وی افزود: متهم که هیچ گاه فکر نمی کرد روزی توسط پلیس شناسایی شود، پس از شناسایی عنوان کرد که همکلاسی شاکی بوده و با توجه به حسادتی که به وی داشته اقدام به این عمل مجرمانه كرده بود.

سرهنگ حسینی افزود: برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط نا امن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می کنند كه پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار