مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: امسال در 250 هکتار سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان، بیش از 18 هزار تن محصول برداشت‌شده است.
کد خبر: ۵۲۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 07 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»مهدی غیب اللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه  ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: پیاز یکی از انواع محصولات پر آب خواه است اما به علت طعم خاص و شیرین پیاز بومی شهرستان، این محصول همه‌ساله در سطح وسیعی کشت‌شده و به لطف خدا سود مناسبی نصیب کشاورزان می‌کند.

غیب اللهی تصریح کرد: اولین کشت پیاز مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین است که سطح زیر کشت این دوره در سال جاری 250 هکتار بوده که برداشت آن از ابتدای آبان ماه آغاز و تاکنون میزان تولید آن 18 هزار و 250 تن بوده است.

وی بابیان اینکه بخش بهمن، شهر مهردشت و به‌ویژه محله  اردی مهم‌ترین مراکز تولید محصول پیاز است، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد کشاورزان در مناطق نامبرده هر هکتار 73 تن بوده است که بعضاً این میزان تا 150 تن نیز افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی قیمت خرید محصول فوق را از کشاورزان هر کیلو 800 تا هزار تومان عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات پیاز به شهرهای شمالی استان فارس بوده و امسال بخشی زیادی از آن به بهبهان نیز صادرشده است. ضمن اینکه کشاورزان فرصت دارند تا پیش از سرد شدن هوا و یخ‌زدگی محصول خود را برداشت کنند.

غیب اللهی اذعان کرد: به علت تقاضای مطلوب پیاز، کشت نوع دیگری از آن که پیش‌ازاین زیاد مرسوم نبوده است، در مهرماه انجام‌شده و در خردادماه برداشت و راهی بازار فروش می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار