به همت سازمان اوقاف و امور خیریه موکب شماره ۷ اوقاف یا سیدالشهداء در امامزاده باقر (علیه‌السلام) بیستون برای دومین سال متوالی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، به منظور ارائه خدمات به زوار سرور و سالار شهیدان سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه موکب شماره 7 اوقاف در امامزاده باقر (ع) بیستون برای دومین سال متوالی راه‌اندازی شد.
 
 موکب سیدالشهداء در امامزاده باقر (ع) واقع در بیستون مستقر است.
 
 
در همین ارتباط سیدناصر سید آقایی مسئول موکب شماره 7 اوقاف واقع در امامزاده باقر (ع) در رابطه با فعالیت موکبهای اربعین اظهار داشت: همایش عظیم اربعین چند سالی است که با شکوه خاصی در کربلای معلی با حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود و پیام ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت را به گوش جهانیان می‌اندازد.
 
مسئول موکب شماره 7 اوقاف واقع در امامزاده باقر (ع) بیان کرد: موکبهای اربعین با هدف خدمت‌رسانی به زوار امام حسین، فعالیت گسترده‌ای را در این ایام دارند و در نقاط مختلف ایران و نیز کربلای معلا مستقر شدند.
 
سید آقایی با بیان اینکه موکب سیدالشهداء واقع در امامزاده باقر (ع) باعنایت خدا​ و لطف اهل‌بیت از 5 آبان خدمت‌رسانی خود را به زائران اربعین شروع کرده و تا چند روز بعد از اربعین نیز مشغول خدمت رسانی خواهد شد  افزود: همکاری بسیار خوب هیأت امنای امامزاده، تیپ 281 زرهی ارتش، عتبات عالیات، بخشدار، شهردار و شورای شهر بیستون، کارخانجات و‌ادارات  همگی در زمینه خدمت‌رسانی​ به زائران اربعین تلاش کردند.
 
وی با اشاره به اینکه این موکب آمادگی پذیرایی از پنج هزار زائر را در در قالب صبحانه، نهار و شام و میان وعده شامل آش، شلغم ، سیب‌زمینی، تخم مرغ دارد عنوان کرد: امکاناتی از قبیلاسکان موقت، سرویس بهداشتی، حمام، خدمات دارو و درمان با همراهی پزشکان و‌ پرستاران تیپ 281 زرهی، از موقوفه  شیخ احمد کرکوکی، آرایشگاه و خیاطی صلواتی، آشپزخانه مستقر است.
 
مسئول موکب شماره 7 اوقاف واقع در امامزاده باقر (ع) با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی نیز در این موکب در حال انجام است گفت: حضور مستمر روحانیون، پاسخگویی به سوالات شرعی، مسابقات فرهنگی، توزیع بروشورهای فرهنگی مانند زیارت عاشورا و اربعین و تصویر شهدای مدافع حرم استان از این اقدامات فرهنگی است.
 
وی افزود: فضای بسیار خوب و معنوی برای زائران فراهم شده و زائران از زیارت این امامزاده نیز بهره‌مند خواهند شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار