استاندار یزد ضمن قدردانی از مشارکت صنایع و نهادهای استان در تأمین تدارکات پیاده‌روی اربعین حسینی در سال گذشته، بر لزوم تداوم این پشتیبانی‌ها از این حماسه باشکوه حسینی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۱۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 25 October 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشستی با حضور خیّرین اربعین حسینی استان یزد با تأکید بر اینکه این پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین حرکت‌های خودجوش مردمی، علاوه بر اینکه برای جهان اسلام باعث افتخار است نهضتی جهانی با شعار ظلم‌ستیزی است؛ تصریح کرد: این حماسه عظیم برای مظلومین و مردم ستم دیده سراسر عالم ایجاد انگیزه خواهد کرد.

استاندار یزد ادامه داد: حرکت ده‌ها میلیون انسان با پای پیاده از نجف به سمت کربلا برای زیارت امامی که در چهارده قرن پیش به شهادت رسیده است، دنیا را مبهوت کرده  و این حماسه مردمی که باعث افتخار مسلمانان است باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

میرمحمدی به مشارکت و نقش اقشار مختلف مردم و نهادهای مختلف در پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و با تأکید بر این که در این حماسه همه وارد عرصه می‌شوند، اذعان کرد: با توجه به این موضوع، در برخی موارد کمک‌هایی لازم است تا محدودیتی به وجود نیاید؛ که به این منظور همه‌ساله جلساتی با خیّرین و فعالان این عرصه در استان تشکیل می‌شود تا پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از مشارکت صنایع و نهادهای استان در تأمین تدارکات پیاده‌روی اربعین حسینی بر لزوم تداوم این پشتیبانی‌ها از این حماسه باشکوه حسینی تأکید کرد و افزود: شهرداری، برخی صنایع نظیر فولاد آلیاژی، تعاونی پیشگامان کویر، سنگ‌آهن بافق و چادرملو در سال‌های گذشته کمک‌های نقدی قابل توجهی جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم متقبّل شدند، که لازم است با توجه به افزایش تعداد زوار یزدی و موکب‌های استان یزد در کربلا و نجف این کمک‌ها افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه استان یزد در نقش‌آفرینی در این حماسه عظیم به لزوم مشارکت و همکاری اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و صنایع و اصناف در راستای کمک به تدارک ملزومات و پشتیبانی از زائرین اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: هر کمکی که در این راستا صورت بگیرد قطعاً اجر دنیوی و اُخروی ویژه به همراه خواهد داشت و برکات فراوانی نصیب خیّرین خواهد شد.

استاندار یزد در پایان بابیان اینکه بیش از 30 هزار یزدی برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون روادید 10 هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان یزدی صادرشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار