مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه گفت:اصلاح شیوه مصرف می‌تواند تا 50 درصد از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری کرد،وتولید مواد غذایی در راستای ارتقای سلامت جامعه اهمیت دارد.
کد خبر: ۵۰۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 16 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، شهریار مستوفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، افزود: امروزه در دنیا و کشور، امنیت غذایی با چالش‌هایی روبرو است که از مهمترین این مشکلات نداشتن سیاست‌گذاری مناسب در حوزه غذا و دارو است.

وی خاطر نشان کرد:مهاجرت روستائیان و سرمایه‌گذاری در حوزه غذا را از دیگر مشکلات این حوزه است که کمبود آب، فرسایش زمین، مشکلات گلخانه‌ای و افزایش جمعیت، دورریز مواد غذایی از دیگر مشکلات حوزه غذا است.

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان تصریح کرد: متاسفانه 35 درصد محصولات کشاورزی ما بعد از برداشت تا مرحله توزیع دچار فساد می شوند و در این راستا 15 میلیارد دلار در سال غذای دور ریز داریم.

وی اظهار داشت: در دنیاجمعیت 969 میلیون نفری با کمتر از 1 دلار درآمد زندگی می کنند که این افراد نمی توانند از تغذیه سالم برخوردار شوند و زندگی سالمی ندارند.

به گفته این مسئول:تنها استانی هستیم که در بحث افزودنی های غیرمجاز حوزه نان ورود کرده‌ایم

مستوفی ابراز داشت: هر ایرانی در سال 160 کیلو گرم نان مصرف می کنند بنابر این حساسیت ویژه ای در این خصوص داریم .

وی افزود: استفاده بلانکیت در خبازی های استان آنقدر هم مشهود نیست و با بررسی های به عمل آمده فقط در برخی خبازی ها دیده شد و بجز موارد اندکی در نان اثبات نشده و،وضعیت آرد در استان قابل قبول است.

 مستوفی گفت:امروزه سهم بزرگی از قاچاق کالا را مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده است و از آنجا که این مواد مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد می تواند آسیب های جدی بر سلامت مردم وارد آورد.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین بر اقلام غذایی از جمله برنج و مواد خوراکی نظارت کامل به عمل خواهد آمد و موادی که مجوز پخش دریافت نکرده باشند نمی توانند از اقلام جهت تغذیه زائرین استفاده کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار