فریبا سهرابی در گفتگو با تابناک:
مسئول گروه سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه و دهم محرم الحرام با روز جهانی سالمند می باشد و به همین مناسبت از تاریخ 96/7/10 لغایت96/7/16 هفته سالمندنامگذاری شده است.
کد خبر: ۵۰۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 03 October 2017
فریبا سهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:سهرابی اظهار داشت:شعار امسال روز جهانی سالمند تحت عنوان " آینده ای بهتر با مشارکت سالمندان" است و این شعار ؛ در مورد ایجاد و  گسترش مشارکت سالمندان در خانواده هایشان و جامعه  به طور گسترده است و معانی موثر ارتقاء را دنبال می کند و مشارکت سالمندان را در جنبه های مختلف اجتماعی, فرهنگی, اقتصادی و مدنی و سیاسی زندگی, تقویت می نماید.  

وی خاطر نشان کرد: هر روز  این هفته به یک نام نامگذاری شده و با عناوین روز سالمند، ایثار و مقاومت ،روز سالمند و مناسبت های مذهبی،روز سالمند و سبک زندگی سالم،روز سالمند و امنیت اجتماعی،روز سالمند، ارزشهای فرهنگی و دینی،روز پدربزرگ، مادربزرگ و انتقال تجربیات ،روزسالمند، توانمندی و مشارکت یاد شده است.

وی ابراز داشت:سالمند شدن افراد از آغاز تاریخ بشر وجود داشته و افراد بسیاری بوده‌اند که به سنین پیری و بسیار بالا می‌رسیده‌اند وسالخوردگی جمعیت پدیده‌ اجتماعی- جمعیتی نسبتاً جدیدی است که بعد از انقلاب صنعتی و با کاهش باروری در برخی مناطق توسعه یافته جهان به تدریج ظهور یافته است.

 معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریخ کرد:سالخوردگی جمعیت کشور ما در سال‌های آینده، نگاه‌های بسیاری را به خود جلب خواهد کرد و روند تغییرات جمعیتی کشور به گونه ای است که در آینده نزدیک ، تعداد افراد بالای 60 سال به حدود 30 میلیون نفر خواهد رسید و همچنین سطوح پایین باروری شدت سالخوردگی را تشدید خواهد کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار