مدیر دفتر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس از برپایی جشن گلزیران ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 07 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: اصغر تراب‌پور، مدیر ستاد مردمی دیه استان فارس  در جمع خبرنگاران با بیان اینكه فارس در تعداد زندانیان جرائم غیر عمد رتبه اول كشور را دارد،  گفت: تعداد كل زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس یك هزار و ۲۸۴ نفر است كه ۹۲۲ نفر از آنان زندانی جرایم مالی و ۵۲ نفر از آنان زن هستند. 
وی با تصریح اینكه به مناسبت عید غدیر زمینه آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم شده است، گفت: بدهی این زندانیان بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده كه با همكاری كمیته صلح و سازش ستاد دیه حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از طلبكاران تخفیف گرفته‌ شده است. 
تراب‌پور گفت: این زندانیان با پرداخت حدود ۲ میلیارد تومان از زندان رها خواهند شد كه ۲۵ درصد از كل این مبلغ توسط خیرین تامین و پرداخت شده است. 
وی با بیان اینكه در پنج ماه اول امسال ۴۰۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند، گفت: كل مبلغ پرداخت شده برای این زندانیان ۳۲ میلیارد تومان بوده است. 
تراب‌پور با یادآوری اینكه آزادی زنان زندانی برای ستاد دیه اولویت دارد، گفت: سال گذشته ۱۳ زن زندانی با كمك خیرین و نیكوكاران از زنان رها شدند و امسال در پنج ماه اول این تعداد به ۳۰ زندانی رسیده است. 
مدیر ستاد مردمی دیه فارس با بیان اینكه ورود اكثر زندانیان زن به دلیل جرائم مربوط به حوادث رانندگی بوده است، گفت: آمار ورودی زنان به زندان‌های فارس امسال به نسبت سال گذشته ۴۵ درصد كاهش داشته است. 
تراب‌پور با بیان اینكه در پنج ماه گذشته ۱۱۰ زندانی به دلیل ارتكاب جرائم مالی غیرعمد وارد زندان شده‌اند، گفت: امسال ۳۴۱ نفر محكوم مهریه به تعداد زندانیان فارس اضافه شده كه این آمار از تهران هم بیشتر است. 
وی گفت: از ابتدای شكل‌گیری ستاد دیه تاكنون ۷ هزار و ۹۰۰ زندانی با كمك و ورود این ستاد از زندان‌های فارس آزاده شده‌اند كه ۵۰۰ نفر از آنان زن بوده‌اند. 
تراب‌پور ابراز امیدواری كرد كه تا پایان امسال زمینه آزادی هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم‌ شود و گفت: درخواست ستاد دیه از رسانه‌ها این است كه موضوع زندانیان عمد و غیرعمد و تفاوت‌های آن را برای مردم روشن كرده و تأكید كنند كه ستاد دیه در ارتباط با زندانیان جرائم عمد هیچ‌گونه ورودی نداشته و ندارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار