یکی از آثار و برکات سفر آبان ماه سال گذشته رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز اختصاص سالانه 5 میلیون مترمکعب آب از خط انتقال طالقان به شهر جدید هشتگرد و تصویب هزینه های اجرایی آن از سوی دولت بود.
کد خبر: ۴۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 05 September 2017
به گزارش تابناک : سال گذشته در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان البرز وزارت نیرو با پیگیری های مسئولان شهرستان ساوجبلاغ، درخصوص اختصاص سالانه 5 میلیون مترمکعب آب از خط انتقال طالقان به شهرجدید هشتگرد موافقت کرد. 
در سفر رئیس جمهوری مبلغ 300میلیارد ریال برای ساخت تصفیه خانه آب و هزینه های اجرایی خط انتقال مصوب و مقرر شد آب منطقه تهران و امور آب استان البرز نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.
آب نیاز اصلی و مهم ترین زیرساخت مورد نیاز واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد محسوب می شود که با توجه ویژه دولت قرار است از خط انتقال آب طالقان تامین شود.
واگذاری بخشی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در انتظار تحقق این خدمت ماندگار دولت یازدهم است که با همت مسئولان به طور قطع تا پایان شهریور ماه محقق خواهد شد.
سید حمید طهائی استاندار البرز نیز در این باره گفت: با توجه به تکمیل قسمت‌هایی از شهر جدید و همچنین مسکن مهر، وزیر نیرو با برداشت ۵ میلیون مترمکعب دیگر از خط طالقان موافقت کرد که با اخذ این تصمیم سقف تخصیص آب به استان تا ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.
اما اکنون با گذشت 10 ماه از این تصمیم گره گشای دولت، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ از بدقولی امور آب استان البرز برای اجرای این پروژه انتقاد کرد و گفت: دی ماه سال گذشته در نشست هایی که با دستگاه های ذیربط انجام شد، قرار براین شد تا پایان سال 95 شرکت عمران و امور آب استان و آب منطقه اقدامات لازم را جهت عملیاتی شدن این پروژه انجام دهند.
وی افزود: شرکت عمران و آبفای شهری به تعهدات خود به خوبی عمل کرده ولی امور آب استان آنطور که باید و شاید به تعهدات خود عمل نکرده که البته بخشی از آن به دلیل مسایل مالی و بخشی دیگر جدی نبودن مدیریت این اداره بوده که در نهایت اواخر سال 95، قول 15 تیر سال 96 برای تحویل دادن این پروژه را دادند.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: وعده امور آب در 15 تیر نیز محقق نشد و پس از پیگیری های فراوان دلیل تعلل را به مشکل برخوردن ساخت پکیج تصفیه خانه اعلام و اینبار قول پایان شهریور را دادند.
پالیزگیر گفت: این تعلل ها درحالی صورت می گیرد که واحدهای 6 هزار متقاضی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد آماده است و حتی بخشی از قسط خانه خودرا هم پرداخت کرده اند، اما به دلیل نبود آب قادر به تحویل گرفتن منزلشان نیستند که این موضوع موجبات نارضایتی مردم را به وجود آورده است.
وی افزود: پیگیری نشدن تعهدات باعث شد تا ما اعلام کنیم که اگر تا پایان شهریور ماه این خط انتقال صورت نگیرید، از طرق قانون عمل کرده و به دلیل عمل نکردن به تعهدات از آنها در مراجع ذیصلاح شکایت خواهد شد.
پالیزگیر در نشست شورای مسکن استان البرز که روز یکشنبه برگزار شد این موضوع را مطرح و تاکید کرد که برای تامین خواسته مردم باید این پروژه تکمیل شود. 
معاون طرح توسعه آب منطقه ای استان البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که شبکه آب سد طالقان تا پایان شهریور ماه جاری به شهرجدید هشتگرد درشهرستان ساوجبلاغ متصل می شود.
علی مظفریان با اشاره به اینکه شبکه انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد حدود 25 مردادماه سال جاری به صورت آزمایشی بهره برداری شد، اظهار داشت: به علت یک مشکل فنی، این انتقال آب به تاخیر افتاد.
وی افزود: به طور قطع تا پایان شهریور ماه جاری ساکنان شهرجدید هشتگرد از نعمت آب آشامیدنی سد طالقان بهره مند می شوند و در این خصوص جای نگرانی نیست.
مظفریان گفت: اگر این شبکه با وجود نقص فنی به شهر جدید هشتگرد متصل شود، به طور قطع با خساراتی همراه است و باید نخست این مشکل را برطرف کرد.
معاون طرح توسعه آب منطقه ای استان البرز بیان داشت: اکنون یک مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شهرجدید هشتگرد آماده آبگیری شده است که با رفع مشکل فنی ، شبکه آب سد طالقان به این مخزن متصل خواهد شد.
وی افزود: در مرحله نخست 50 لیتر در ثانیه آب از سد طالقان به مخزن 10 هزار مترمکعبی شهرجدید هشتگرد انتقال می یابد و در مرحله بعدی این مقدار به 150 لیتر در ثانیه می رسد.
با انتقال آب سد طالقان به شهرجدید هشتگرد، 6 هزار خانوار تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار