وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشگاه فني حرفه‌اي نمونه واقعي دانشگاه نسل سوم است که کارآفريني و مهارت‌آموزي در آن به شکل عملي اجرايي شده است.
کد خبر: ۴۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، در بازديد از دانشکده فني و حرفه‌اي دخترانه دکتر شريعتي تهران اظهار داشت: تقويت دانشگاه فني و حرفه‌اي از اولويت‌هاي اصلي وزارت علوم است؛ زيرا مساله مهارت‌آموزي، کارآفريني و رفع نياز بازار کار محور برنامه‌هاي امروز وزارت علوم براي توسعه مراکز آموزش عالي و رشته‌هاي دانشگاهي است.
وي با اشاره به تصميم درست دولت براي انتقال دانشگاه فني حرفه‌اي به وزارت علوم گفت: پس از اين انتقال برخي مشکلات نظير انتقال ساختمان‌ها و کارگاه‌ها به دانشگاه به وجود آمده است که اميدواريم با هماهنگي بيشتر وزارت آموزش‌وپرورش مرتفع شوند.
فرهادي افزود: مساله تصويب ساختار دانشگاه فني و حرفه‌اي و تبديل وضعيت مدرسان اين دانشگاه به عضو هيأت‌علمي در معاونت آموزشي و مرکز هيأت امناي وزارت علوم در جريان است و در آينده نزديک نهايي مي‌شود.
وزير علوم با تأکيد مجدد بر برنامه وزارت علوم بر مهارت‌آموزي رشته‌هاي دانشگاهي گفت: گذراندن دوره‌هاي چند ماهه کارورزي دانش‌آموختگان ساير دانشگاه‌هاي کشور در مراکز دانشگاه فني حرفه‌اي از جمله شيوه‌هاي اجراي اين برنامه است.
فرهادي گفت: دانشگاه فني حرفه‌اي بايد رشته‌هاي جديد خود را در حوزه‌هاي جديد فناوري روز، متناسب با نياز امروز بازار کار و با شيوه‌هاي متفاوت از ساير دانشگاه‌هاي کشور ايجاد کند.
در جريان اين بازديد و نشست مشترک، روساي دانشگاه فني و حرفه‌اي و دانشکده دکتر شريعتي، دانشکده‌هاي فني و حرفه‌اي تهران و چند تن از مدرسان دانشگاه فني حرفه‌اي ديدگاه‌هاي خود را با فرهادي مطرح کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار