کد خبر: ۴۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 13 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار یزد با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گفت: اصحاب رسانه در گشودن فضای گفتمان علمی و اجتماعی اثرگذار باشند.

 سیدمحمد میرمحمدی  در مراسم جشن روز خبرنگار در باغ صدری تفت با اشاره به ویژگی‌های خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه صبور و امانتدار هستند و روشنگری افکار عمومی را بر عهده دارند.

وی افزود: هرگونه قصور و بی‌توجهی از سوی اصحاب رسانه ممکن است حقی از جامعه را ضایع کند زیرا وظیفه خبرنگاران، رسالت سنگین انتقال اخبار صحیح و هدفمند است.

میرمحمدی بیان کرد: خبرنگاران برای اینکه مردم را آگاه کنند باید به هر نحو ممکن بتوانند ابتدا برای آنها آرامش ایجاد کرده و دغدغه را از آنها دور کنند و تلاش کنند تا همدلی و صمیمت را در جامعه تقویت کنند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مردم یزد مردمی با فرهنگ غنی و ارزشمند هستند و اصحاب رسانه باید مسئولیت خود را در قبال حفظ فرهنگ آنها به درستی ایفا کنند زیرا امروز نه تنها خوشنامی یزدی‌ها در منطقه و کشور زبانزد است بلکه گنجینه قوی فرهنگ مردم این دیار در دنیا مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد هم از نظر سبک معماری و هم از نظر هویت فرهنگی و اسلامی بسیار حائز اهمیت است و باید معرفی شود، یادآور شد: تحقق این امر نیازمند تلاش و صبوری خبرنگاران برای انتقال و انعکاس ارزش‌های ملی و مذهبی استان یزد است و این اقدام باید به نحوی صورت گیرد که اثرگذاری این فرهنگ در دنیا را به دنبال داشته باشد.

میرمحمدی همچنین نقد و اصلاح‌گری را از وظایف خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: انعکاس تازه‌های پژوهشی نیز از موارد مورد نیاز جامعه است زیرا حاصل تلاش یک گروه پژوهشی ممکن است بتواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

وی، اطلاع‌رسانی از مردم به مسئولان و از مسئولان به مردم را نیز از دیگر مسئولیت های خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران همچنین باید در ترویج فرهنگ کار بسیار اثرگذار عمل کنند تا برای جامعه ما به ویژه جامعه جوان این امر بدیهی شود که هیچ کاری عیب نیست و آن بیکاری است که موجب سرافکندگی است.

میرمحمدی تاکید کرد: باید برای جامعه جوان امروز ما نهادینه شود که عشق و علاقه به کار، عشق و علاقه به زندگی است و از این رهگذر شاهد تغییر فرهنگ کار در استان یزد باشیم.

استاندار یزد همچنین اظهار داشت: گشودن فضای گفتمان علمی و اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا ارتقاء این بخش، جامعه ای را از اختلاف و دعوا و نزاع دور می کند و این وظیفه مهمی است که خبرنگاران باید به دوش بکشند.

وی افزود: توسعه ادب اجتماعی و اخلاق دینی بسیار حائز اهمیت است زیرا تاریخ و فرهنگ کهن یزد نباید افول کند و نباید شاهد لطمه وارد شدن به ادب اجتماعی و اخلاق دینی باشیم و عمل ما باید بازگوکننده ارزش‌های دینی ما باشد.

میرمحمدی تصریح کرد: ترویج مثبت نگری از ضرورت‌هایی است که به آن نیاز داریم ضمن اینکه اصحاب رسانه باید در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارند و اجازه ندهند جامعه متاثر از این آسیب‌ها باشد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار