مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 616 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط مراکز خرید گندم خریداری شده است.
کد خبر: ۴۷۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مظفر رحیمی ، با بیان اینکه پیش بینی می‌شد میزان خرید گندم از گندمکاران استان کرمانشاه در سال زراعی جاری بین 600 تا 650 هزار تن باشد، اظهار کرد: احتمالا میزان خرید گندم از گندمکاران استان کرمانشاه به 630 هزار تن برسد.

رحیمی با اشاره به فعال بودن 70 مرکز خرید گندم در استان در سال زراعی جاری، اضافه کرد: کار خرید گندم در مراکز خرید تقریبا به اتمام رسیده و تنها در برخی از شهرستان‌های مناطق سرسیری استان همچون سنقروکلیایی کار خرید گندم به اتمام نرسیده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: پیش بینی‌می شود تا پایان همین هفته کار برداشت و خرید گندم  در استان به اتمام برسد.

رحیمی میزان کل بهای گندم خریداری شده در استان را حدود 790 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 177 میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه آخرین پرداختی مطالبات گندمکاران این استان را در 18 تیر ماه داشتیم، گفت: پیگیریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت مطالبات گندمکاران استان از سر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 743 هزار تن گندم مازاد  بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید گندم در استان خریداری شد.

رحیمی شروع دیرهنگام بارندگی های پاییزه و کاهش بارندگی های فصل بهار را عوامل کاهش میزان تولید گندم استان در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های انجام گرفته در سال زراعی جاری برای مبارزه با آفت سن گندم، اظهار کرد: امسال شاهد کاهش چشمگیر سن زدگی در گندم تولیدی در استان بودیم، بگونه ای که شاخص سن زدگی گندم در استان به هفت دهم درصد رسید، در حالیکه این شاخص همواره بالای دو درصد بوده است.

رحیمی این اتفاق را در بالا رفتن کیفیت گندم، آرد و نهایتا نان تولیدی در استان موثر ارزیابی کرد.

این مسئول سپس اشاره ای هم به خرید کلزا در استان داشت و اظهار کرد: امسال حدود 9 هزار تن کلزا از کلزاکاران استان کرمانشاه خریداری شد.

رحیمی با اشاره به فعال بودن 17 مرکز خرید کلزا در استان کرمانشاه برای خرید کلزای تولیدی کشاورزان، عنوان کرد: در سنوات گذشته هفت مرکز کار خرید کلزا از کلزاکاران این استان را بر عهده داشت.
 
رحیمی با اشاره به پرداخت بیش از 93 درصدی مطالبات کلزاکاران استان کرمانشاه اظهار کرد: تنها بخش کمی از مطالبات کلزا کاران باقی مانده که تلاش می ‌شود این مطالبات نیز به زودی پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه کل مطالبات کلزاکاران استان را بیش از 197 میلیارد و 434 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تنها پرداخت 240 میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان باقی مانده است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار