مدیرکل ستاد دیه استان اردبیل گفت: 434 نفر زندانی مالی و جرایم غیرعمد واجد شرایط در این استان برای آزادی چشم انتظار کمک های مردم و خیرین هستند.
کد خبر: ۴۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 14 June 2015

به گزارش ایرنا، مسعود انزابی در جلسه هماهنگی جشن گلریزان اردبیل افزود: 63 نفر از این زندانیان به دلیل مهریه ، 23 نفر نفقه و 328 نفر به دلیل مسائل مالی در مجموع با بیش از 200 میلیارد ریال بدهی در زندان های استان گرفتار هستند.

وی اظهار کرد: پارسال با برگزاری جشن گلریزان 318 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با 150 میلیارد ریال بدهی با کمک های خیرین استان در قالب جشن گلریزان آزاد شدند.

مدیرکل ستاد دیه استان اردبیل گفت: 42 نفر از این زندانیان به دلیل دیه ، 46 نفر به دلیل مهریه و 229 نفر نیز به دلیل مشکلات مالی در بند بودند که هفت خانم و 311 نفر آنها را آقایان تشکیل می دادند.

او بیان کرد: افرادی که مشمول کمک های مردمی بوده و زیر چتر حمایتی ستاد دیه قرار می گیرند به دلیل جرایم غیر عمد به زندان محکوم می شوند و از این رو شایسته برخورداری از حمایت های خیرین هستند.

معاون قضایی دادگستری کل استان اردبیل و رییس هیات مدیره ستاد دیه استان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در 16 حوزه قضایی استان اردبیل اظهار کرد: برخی افراد که جزو سرمایه های انسانی جامعه هستند به دلایلی ناخواسته گرفتار می شوند.

انور اسکندرزاده افزود: حوزه فعالیت ستاد دیه کمک به افراد شرور و هنجار شکن نیست، در مواردی حتی بانوانی به دلیل مشکلات مالی پشت میله های زندان افتادند و با کمک های مردمی می توان آنها را از آسیب های بیشتر محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان اردبیل در نهم تیرماه همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فعالیت تنها 30 درصد از شهرک های صنعتی کمک های مالی این واحدها چندان چشمگیر نیست اما با فرهنگ سازی در زمینه فعالیت ستاد دیه می توان به هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن گلریزان کمک کرد.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل همچنین گفت: در کنار کمک های مالی خیرین می توانند در زمینه گفت و گو با شاکیان برای گذشت ، تخفیف و معرفی خیرین داخل و خارج از کشور با ستاد دیه همکاری داشته باشند.

او افزود: شماره تماس 33740500-045 و 33740510-045 ستاد دیه استان اردبیل آماده پاسخگویی به سوالات مردم و اطلاع رسانی در مورد نحوه کمک خیرین به زندانیان جرایم غیرعمد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار