مدیر کل بهزیستی فارس گفت: تا پایان سال جاری ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی دیگر افتتاح می شود که در مجموع ۲۱ مرکز خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 19 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: سید مرتضی موسوی  در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت: این مراکز برای مداخله در بحران هایی نظیر خودکشی و کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری فعالیت می کنند.

وی افزود: در مجموع ۱۱۱ هزار و ۹۷۶ نفر معلول در فارس شناسایی شده است که ۱۹ هزار و ۵۷ نفر از معلولین مستمری بگیر هستند و ۱۱ هزار و ۲۰۰ معلول هم در صف انتظار برای اخذ مستمری هستند که تا پایان تابستان ۹۶ آنان هم به مستمری بگیران اضافه می شوند.

موسوی در خصوص اشتغال معلولین هم افزود: سهم اشتغال معلولین از ۳ به ۵ درصد افزایش یافته است اما متاسفانه ۶۰ درصد معلولین تحصیل کرده فاقد شغل و مسکن هستند و تنها دستگاه آموزش و پرورش است که ۵ درصد تعهد خود را عملیاتی کرده است و بسیاری از دستگاه ها به این مهم توجه نکرده و یا بهانه تراشی کرده اند.

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه در مسئله مناسب سازی باید شهرداری برای ساختمان های جدید وسواس بیشتری به خرج دهد، عنوان کرد: باید تمام مراکز دولتی و خصوصی مناسب سازی برای معلولین را انجام دهند اما برخی مکان ها به جای انجام کار، قانون را دور زده و مناسب سازی خوبی انجام داده که با شیب های ۶۰ درجه است.

وی میانگین نمره ادارات در مناسب سازی را ۱۰ تا ۱۲ دانست و افزود: در اجرای این قانون اهرم فشار و ضمانت وجود ندارد و تنها معلولین می توانند به مراجع قضایی شکایت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه بیشترین آمار معلولین به معلولین جسمی و حرکتی با ۴۳ هزار و ۳۱ نفر اختصاص دارد و پس از آن ۲۴ هزار و ۴۴۰ نفر معلولین ذهنی هستند، گفت: یک هزار ۴۹۶ نفر دچار ضایعه نخاعی هستند که عمده آنان به خاطر تصادف به این وضع دچار شده اند و ۶۰۰ نفر معلول صوت و گفتار وجود دارد که کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص کودکان کار و خیابانی هم گفت: تاکنون ۳۲۴ کودک شناسایی شده است که به بیشتر این افراد کودک کار هستند و ۸۵ درصد آن کودک کار و ۱۵ درصد کودک خیابانی است و از این تعداد ۷۲ درصد کودک غیر ایرانی و ۲۸ درصد ایرانی هستند.

مدیر کل بهزیستی فارس همچنین اعلام کرد: در فارس ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیماری HIV مثبت و یا ایدز هستند که بیش از ۹۰ درصد آنان در شیراز زندگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار