دبیر ستاد بیست و ششمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد گفت: این یادواره امسال نیز همچون سال‌های گذشته با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی و کشوری در مسجد صاحب‌الزمان این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 12 July 2017
تابناکفارس به نقل از خبرگزاری فارس: مجتبی اکبری بابیان اینکه در یادواره امسال «محمدرحمان نظام‌اسلامی» مجری توانمند کشور اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت، افزود: سردار حاج حسین کاجی از یادگاران دوران دفاع مقدس و خاطره‌گو و روایتگر یادواره‌ها و محافل شهدا به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین حاج مهدی سلحشور مداحی خواهد کرد و جواد هاشم‌زاده قاری کشوری نیز کلام‌الله مجید را تلاوت خواهد نمود.

اکبری از برگزاری این یادواره در روز پنج‌شنبه از ساعت 16 الی 18:30 خبر داد و گفت: پایان‌بخش برنامه‌های یادواره برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل بانوای حاج مهدی سلحشور پس از اقامه نماز مغرب و عشا خواهد بود.

دبیر ستاد بیست و ششمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد در پایان بابیان اینکه شرایط حضور خبرنگاران و عکاسان خبری استان و کشور برای پوشش این مراسم مهیا شده است، گفت: بیش از 25 خبرنگار و عکاس خبری از روز چهارشنبه در روستای شهیدآباد مستقر شده و طی دو روز به تهیه مستند، خبر و عکس از این رویداد مهم فرهنگی و ملی خواهند پرداخت.

شهیدآباد اسم روستایی است که قبلاً نام «چمیان» داشته، اما به یاد رشادت‌های رزمندگان و ایثارگرانشان به این نام تغییر یافته است.

این روستا از توابع بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم‌بید در استان فارس و 150 کیلومتری شیراز است. این روستا در سال‌های دفاع مقدس 46 شهید و 50 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهیدآباد اکنون نزدیک به 700 نفر جمعیت دارد و  تمام افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند به‌نوعی انتساب فامیلی نزدیکی با شهدا دارند. این روستا یک خانواده 4 شهیدی دارد که این خانواده یکی از دو خانواده 4 شهیدی استان فارس به شمار می رود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار