رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز امسال 24 میلیارد تومان کسری بودجه دارد و مسئولان برای رفع مشکلات ناشی از آن باید فکری کنند.
کد خبر: ۴۵۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 09 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب :دكتر ابراهيم گشتاسبي راد افزود: بيشترين آسيب اين كسري بودجهها به بخش پژوهش وارد مي شود به گونه اي كه درصد بالايي از اعتبارات موجود به سمت بخش هايي از قبيل نقليه، پرداخت حقوق كاركنان و هزينه تاسيسات مي رود و ديگر چندان پولي نمي ماند كه صرف تحقيقات كنيم.
وي يادآور شد: هميشه در شهرهاي ديگر كشور به ويژه دانشگاههاي مادر را تقويت نموده و سعي مي كنند كه مراكز علمي استانها رشد كند، به همين منظور امتيازاتي را در اختيار آنها قرار مي دهند اما در اينجا اينگونه نيست.
دكتر گشتاسبي راد گفت: از مسئولان شهري و استاني خواستارم كه دانشگاه شيراز را به عنوان يك برند بدانند و به هر شكلي كه مي توانند به رشد و پيشرفت آن كمك كنند.
رئيس دانشگاه شيراز يادآور شد: پتانسيل دانشگاه شيراز از نظر پژوهش با توجه به وجود اساتيد، دانشجوياني با توان علمي مطلوب بسيار بالاست و توجه به اين مسئله از سوي سازمانها، نهادها و شركت هاي موجود در استان ضروري است.
دكتر گشتاسبي گفت: در بيشتر مناطق كشور سازمانها به دانشگاههاي مادر كمك مي كنند و به طور مثال در محدوده خوابگاه هاي دانشگاه تهران شهرداري هزينه هاي بسياري صرف كرده و اين امر را كمك به دانشگاه براي تعالي شهر مي داند، در حالي كه شهرداري شيراز تمام محوطه دانشگاه شيراز را خصوصي مي داند و حتي زباله هاي دانشگاه را بدون هزينه جمع آوري نمي كند. اداره برق هم محوطه دانشكده هاي دانشگاه شيراز را عمومي محسوب نمي كند.
رئيس دانشگاه شيراز ادامه داد: در اصفهان هم تامين روشنايي محوطه دانشكده ها برعهده اداره برق است و حمل و نقل زباله ها هم توسط شهرداري صورت مي گيرد. به همين دلايل از مسئولان شهري خواستارم دانشگاه شيراز را برند شهر خود بدانند و به اين مركز جامع علمي به منظور توسعه شهر و استان كمك كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار