مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس از افزایش ۱۳ درصدی ارزش کالای قاچاق کشف شده در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 03 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :؛ سید احمد احمدی زاده مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده در سه ماهه نخست سال ۹۶ در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.


احمدی زاده افزود: در سه ماه نخست سال ۹۶ ارزش کالای قاچاق کشف شده ۴۴۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال بود در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۹۵ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال اعلام شد.


وی، ارزش تقریبی کالا‌های مکشوفه در فارس در سال ۹۴ را یک هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این میزان در سال ۹۵ با حدود ۴۳ درصد افزایش به ۲ هزار و ۱۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال رسید.


احمدی زاده اظهار داشت: این افزایش آمار‌ها بیانگر جدیت استان در زمینه مبارزه و مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز است.


وی بیان کرد: سال ۹۵ حدود یک هزار تن انواع کالا‌های قاچاق شامل لوازم آرایشی بهداشتی، خوراکی، آشامیدنی، دخانی و کالا‌های فساد پذیر به ارزش تقریبی ۱۲۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال امحاء شد.


احمدی زاده افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۸۰ تن انواع کالای قاچاق سلامت محور به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال و افزون بر ۱۶ میلیون نخ سیگار و انواع کالا‌های دخانی قاچاق به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال امحاء شد.


مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس تصریح کرد: کشف ۵۶۵ هزار و ۲۹۳ پاکت سیگار، ۸۵ هزار و ۹۳۶ متر پارچه، ۲۰۶ هزار و ۵۸۶ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۳۴۶ هزار و ۷۷۳ لیتر انواع سوخت، ۵۳۷ هزار و ۵۹۲ کیلو برنج، ۵۳ هزار و ۸۹۳ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۰ هزار و ۸۸۳ دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره و همچنین توقیف ۹۱۱ دستگاه خودرو از جمله فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سه ماه نخست سال ۹۶ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار