عضو شورای شهر اصفهان:
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح عمرانی مبنی بر ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدا حدود ۴ هزار قبر از قبور مومنین تخریب می‌کند، گفت: برای برطرف کردن مشکل سالن فعلی طراحی جدیدی بر روی سالن اجتماعات موجود انجام شود.
کد خبر: ۴۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدرضا فلاح ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قدمت تخت فولاد اظهار داشت: قدمت تخت فولاد اصفهان به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد که از نشانه‌های آن می‌توان به قبر یوشع نبی در تکیه لسان الارض اشاره کرد و این قبرستان محل دفن بسیاری از بزرگان و فقهای دینی و شخصیت‌های عرفانی کشور بوده و از قبرستان‌های مشهور جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه تخت فولاد به دلیل ظرفیت‌های معنوی ثبت ملی شده تصریح کرد: این قبرستان محل گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که با کمال تأسف در سال 91 یک طرح عمرانی مبنی بر ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدا مصوبه کمیسیون ماده 5 پیگیری شده که با اجرای این طرح حدود 4 هزار قبر از قبور مومنین تخریب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در سال جاری بودجه‌ای برای احداث سالن گلستان شهدا به صورت مشترک با استانداری و بنیاد شهید اختصاص داده شده و شهردار نسبت به اجرای مقدمات طرح اقدامات لازم را انجام داده اما این مسئله با اعتراض شدید مردم به ویژه بازماندگان متوفیان این مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید بدانند که با تحریک احساسات و اعتقادات مردم توسعه عمرانی محقق نمی‌شود و اگر همراهی مردم را نداشته باشیم هیچ گاه به سرمنزل مقصود نمی‌رسیم چرا که کارهای خدماتی و عمرانی باید رضایت مردم را در پی داشته باشد.

فلاح با بیان اینکه شهرداری در این مورد با مردم همکاری نکرده و آبیاری درختان چندین ساله را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: برای برطرف کردن مشکل سالن اجتماعات فعلی طراحی جدیدی بر روی سالن اجتماعات موجود باید انجام شود.

علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش زمان سمینارها و همایش‌ها اظهار داشت: باید مدیریت شهری نیز در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به کاهش زمان نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارها عمل کند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی از نظر ظاهری وضعیت مناسبی ندارند، تصریح کرد: باید نسبت به نظافت، تأمین نور کافی، رنگ‌آمیزی، دسترسی خروجی مناسب، برخورد در شأن با مراجعان و تهویه مناسب اقدام لازم انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: باید بر روی پله‌های برقی برای جلوگیری از حرکت شبانه‌روزی آن سنسور نصب شود تا از مصرف بی‌رویه برق و استهلاک دستگاه جلوگیری به عمل آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار