معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات، مهدهای کودک استان سطح بندی و رتبه بندی می شوند.
کد خبر: ۴۳۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 12 June 2017
به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، بهاره رحمانی از سطح بندی و رتبه بندی مجدد مهدهای کودک استان در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام هر ساله به منظور اعمال نظارت های جدی  در راستای ارتقاء کیفیت خدمات در مهدهای کودک  استان انجام می شود.

به گفته معاون امور اجتماعی  بهزیستی استان، کودکان  به عنوان سرمایه های انسانی کشور نیازمند توجه به رشد جسمانی و روانی از سوی خانواده ها و مراکزی که  مراقبت کودکان را بر عهده دارند هستند.

وی در ادامه بر اهمیت آموزش در سال های اولیه کودکی و تاثیر آن بر سلامت روانی و تسهیل رشد اجتماعی – شناختی و عاطفی کودکان تاکید کرد.

رحمانی با بیان ضرورت پیاده سازی یک سیستم ارزیابی و پایش مستند در مهدهای کودک عنوان  کرد : ارتقای کیفیت مهدهای کودک، تقویب نظارات دولتی، تشخیص نیازها، کمک به خود ارزیابی موسسین مهد های کودک و تحقق خودکنترلی، دیدار از محیط و گرفتن بازخورد اصلاحی، ارایه اطمینان خدمت گیرندگان و استاندارسازی الگوی ارایه خدمات و حرکت در راستای استانداردهای بین المللی بر اساس الگوی ایرانی – اسلامی از جمله منافع پیاده سازی سیستم ارزیابی در مهدهای کودک خواهد بود.

وی  در خصوص پایش و ارزیابی عملکرد مهدهای کودک استان اضافه کرد: پایش و ارزیابی در در کلیه ابعاد رشد کودکان، آموزش دهندگان، محتوای آموزشی، وسایل کمک آموزشی، فضای فیزیکی، تجهیزات، موارد ایمنی و بهداشتی و ... صورت می گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان هدف از سطح بندی و رتبه بندی مهدهای کودک استان را انطباق برنامه های مهدهای کودک با شئونات و اخلاق اسلامی – ایرانی، رعایت کامل حقوق کودکان از ابعاد محتلف در مهدهای کودک از جمله شرایط فیزیکی و تجهیزات، بهداشتی، ایمنی و تغذیه  شایستگی نیروی انسانی و کیفیت  محتوا و روش های آموزشی دانست

رحمانی اظهار کرد : این اقدامات  در تعیین میزان شهریه متناسب با نتیجه ارزیابی مهدهای کودک، کمک به تجهیز مهدها، تشویق مهدهای کودک استاندارد و تعیین شاخص های مناسب به منظور اختصاص تسهیلات پیش بینی  شده از سوی سازمان به  مهدها و  در نهایت رتبه بندی و سطح بندی مهدهای کودک و بالا بردن اعتماد خانواده ها خواهد انجامید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱۴ مهدکودک در سطح استان تحت نظارت بهزیستی ا فعال بوده  که از این تعداد ۴۴ مهد شهری، ۱۱ مهدکودک روستایی یک آدینه مهد و ۱۸ مهدکودک در حاشیه شهر برای  حدود ۶ هزار کودک در استان خدمات ارائه می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار