حجت الاسلام فرحزاد:
تابناک: استاد درس اخلاق با اشاره به این که حجاب مناسب موجب شاد شدن دل امام زمان(عج) می شود، گفت: خانواده، همسر و پدر باید با نرمی و با رفتاری مناسب بانوان را از پوشش نامناسب نهی کنند.
کد خبر: ۴۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 05 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از  رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان در جمع زائران آن امامزاده واجب التعظیم، با اشاره به این که بهترین دعا، ذکر و توسل، صلوات بر محمد و آل محمد است، گفت: ذکر صلوات از اعمال ماه شعبان و رمضان و از افضل عبادات است.


وی افزود: از پیامبر اسلام(ص) روایت است شفاعت من واجب می شود بر آن گناه کارانی که هر روز و شب بر محمد و آل او صلوات بفرستند.


حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این که امامزاده ای که فرزند بلافصل امام، شهید راه اسلام و نماینده و سفیر امام باشد کم است، گفت: همه این ویژگی ها در حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) وجود دارد.


استاد حوزه علمیه قم گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است شفیعی برای بانوان بهتر از آن نیست که همسر او از رفتار و کردارش راضی باشد، از این رو صلح، صفا و محبت در زندگی سفارش می شود.


این استاد درس اخلاق با اشاره به این که امام زمان(عج) سفارش کرده است انسان ها هر عملی که آنها را به محبت ما نزدیک می کند انجام دهند و هرآنچه را که موجب رنج، غم و اندوه ما می شود را انجام ندهند، گفت: خواسته امام مهدی(عج) انجام واجبات، ترک گناه، پرهیز از حرام و بد اخلاقی است و مشکل ما ندانستن نیست، بلکه عمل نکردن است.


به گفته وی، برخی بانوان که پوششی مناسبی ندارند، خود می دانند که به فتوای همه فقها این نوع پوشش حرام است، لذا خانواده، همسر و پدر باید با نرمی و با رفتاری مناسب آنها را از این نوع پوشش نامناسب نهی کنند، چرا که از یک روحانی تذکر دادن به همه بر نمی آید.


وی با اشاره به این که حجاب مناسب موجب شاد شدن دل امام زمان(عج) می شود، گفت: امام صادق(ع) می فرماید اگر به خاطر مؤمنان نبود خداوند ما را نزد خود می برد، از این رو اهل بیت(ع) به دنیا آمده اند تا ما را نجات دهند.


حجت الاسلام فرحزاد گفت: نماز باید در اول وقت خوانده شود، چراکه موجب رضوان خدا است، از این رو امام زمان(ع) می فرماید با خواندن نماز اول وقت، بینی شیطان را به خاک بمالید.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که سعی کنید آه مظلوم پشت سرتان نباشد، گفت: هرکس در هر منصبی باید سعی کند موجب اذیت و آزار دیگران نباشد، بنابراین اگر ما نمی توانیم به کسی خدمت کنیم، اذیت و آزارمان هم به کسی نرسد تا رستگار شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار