کد خبر: ۴۲۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 16 May 2017
به گزارش تابناک یزد،ريیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از کشف و معدوم‌سازی بیش از 4.5 تن فراورده خام دامي در مدت یک ماه گذشته تاکنون در اين شهرستان خبر داد.
دکتر «هادی زارع» در اين باره گفت: هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه به وسیله‌ی فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فراورده‌های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است.

وي افزود: نظر به اهمیت نظارت دامپزشکی، اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی یزد به صورت منظم اقدام به بازرسی از اماکن مرتبط با تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی ‌مي‌كند و رعایت شرایط بهداشتی را مورد  بررسی قرار می‌دهد.

به گفته‌ي زارع، در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز عرضه فراروده‌های خام دامی در یک ماه گذشته تاکنون، کارشناسان دامپزشکی با توجه به عدم رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم در مراکز مذکور اقدام به نمونه‌بردای از نمونه‌ها كردند و پس از ارجاع آنها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد و اثبات بالا بودن بار میکروبی آنها، اقدام به ضبط و معدوم‌سازی محموله‌های مذکور كردند.

رييس شبكه دامپزشكي يزد در پایان نيز خطاب به شهروندان توصیه كرد؛ در تمام اوقات به وي‍ژه در فصل تابستان که به دلیل گرمای هوا امکان فساد‌پذیری فراورده‌های خام دامی بیشتر می‌شود، در هنگام خرید به وضعیت بهداشتی محل عرضه و نیز شرایط ظاهری فراورده دقت كنيد تا از مصرف مواد غذایی مسموم و عواقب آن در امان بمانيد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار