رییس کل دادگستری اصفهان:
تابناک: رییس کل دادگستری استان اصفهان از قضات این استان خواست از صدور حکم بازداشت های غیر لازم خودداری کنند.
کد خبر: ۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، احمد خسروی وفا روز پنجشنبه در جلسه ای که با عنوان « بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری» در این اداره کل برگزار شد، افزود: قضات باید در صدور قرار ها و پذیرش قرار ها دقت لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: رعایت این نکات می تواند در کاهش جمعیت کیفری زندان ها موثر باشد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آمار زندان های اصفهان، اظهار کرد: نقش اصلی در کنترل ورودی زندانیان را قضات بر عهده دارند که به آنها توصیه می شود در این زمینه مر قانون را رعایت کنند.

وی به دستور العمل ریاست قوه قضائیه در کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره کرد و افزود: روسای حوزه های قضایی و دادستان ها باید در نحوه ورودی به زندان ها نظارت لازم را داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان بر حل مشکلات زندان های این استان تاکید کرد و پیروی از دستور العمل ریاست قوه قضائیه را فراروی حل این مشکلات دانست.

وی تعامل بین بخشی در میان دستگاه قضایی استان با اداره کل زندان های استان را برای رسیدن به حل مشکلات زندان ها ضروری؛ و در این راستا همفکری و هم افزایی در رسیدن به کاهش و از بین بردن مشکلات را بسیار موثر دانست.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: منش رفتار صحیح و درست ایجاب می کند که منطبق با این همفکری و هم افزایی گام برداریم و برای حل مشکلات بکوشیم.

در این جلسه بر تقویت شورای حل اختلاف زندان با عضویت رییس زندان ، ایجاد و تقویت مددکاری فعال در زندان ها با رویکرد جدید، استفاده قضات از فرم های سه گانه در جهت کاهش اختلاف آماری، بازدید قضات از اردوگاه کار درمانی اسد آباد، حضور جدی تر قضات ناظر زندان در محل زندان، اجرای دقیق بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه و رعایت مفاد آن در خصوص محکومین مالی و استفاده بیشتر قضات از نهادهای قانونی مثل تعلیق و آزادی مشروط تاکید شد.

جلسه کاهش جمعیت کیفری با موضوع حل مشکلات زندانیان شهرضا ، نجف آباد، زرین شهر و خمینی شهر با حضور روسای حوزه های قضایی و دادستان های این شهرستانها و مدیران و مسئولین اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان روز پنجشنبه در سالن کنفرانس دادگستری استان اصفهان تشکیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار