مدیرکل بازرسی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل بازرسی استان اصفهان گفت: برخی فکر می‌کنند که بیت‌المال، ارثیه پدری و میراث فرزندان آنها است.
کد خبر: ۴۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی پیش از ظهر امروز در گردهمایی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان‌های شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه امنیت یکی از عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دشمن در تلاش است که از طُرق مختلف، این امنیت را درهم بشکند.

وی تصریح کرد: امنیت کشور در لایه‌های مختلفی با تلاش شبانه‌روزی جان برکفان اطلاعات، ارتش، سپاه، ناجا و بسیج حاصل شده است.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قوه قضائیه بر اساس اصل 174 قانون اساسی تشکیل شده است.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه سازمان بازرسی کل کشور و ادارات تابعه استان‌ها، نظارت بر حُسن اجرای امور، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و برخورد با موارد آسیب‌زا در روند اداری کشور است.

محمودآبادی بیان کرد: نظارت بر اجرای هر قانونی که در مجلس وضع شده و به دولت ابلاغ می‌شود، بر عهده سازمان بازرسی کل کشور و ادارات کل تابعه در استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه جنبه نظارتی ما به دلایلی ضعیف است، یادآور شد: اگر هر فردی به موقع به وظایف خود عمل کند، فساد در ادارات رشد نمی‌کند.

* ضرورت تقویت نظارت درونی در مدیران و کارمندان

مدیرکل بازرسی استان اصفهان با اشاره به اینکه نظارت درونی به این معناست که خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم، تصریح کرد: باید فرهنگ نظارت درونی در بین مدیران و کارمندان رده‌های مختلف وجود داشته باشد که خدا، ناظر و شاهد همه اعمال ما است.

وی با اشاره به اینکه برخی ارزش‌ها در حال کمرنگ شدن است، گفت: برخی فکر می‌کنند که بیت‌المال، ارثیه پدری و میراث فرزندان آنها است.

محمودآبادی بیان کرد: فساد 3 هزار میلیاردی، آبروریزی برای کشور و مایه سلب اعتماد عمومی مردم بود.

* مبارزه با فساد، کاری بسیار مشکل است

وی با اشاره به اینکه فساد در ادارات با لابی‌گری، ارتباطات و جلب اعتماد افراد مختلف ایجاد شده و رشد می‌کند، تأکید کرد: مبارزه با فساد، کاری بسیار مشکل است.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بازرسان توانمند بر روند فعالیت ادارات استان نظارت دارند، گفت: بر اساس قانون، مدیران و کارمندان موظف هستند که در همان لحظه، اسناد درخواستی را به بازرسان این اداره‌کل ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان مدیریت منطقه 6 بازرسی کل کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: وظیفه مدیریت و راهبری استان‌های یزد، کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بر عهده این استان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار